Livstecken

Tänkte att det är bäst att visa ett livstecken, så ni vet att jag överlevde vänstertrafiken.  Gick faktiskt ganska bra, körde bara på fel sida kanske två ggr när jag skulle svänga. (A). Det som gjorde det hela lite mer komplicerat var att Valeria faktiskt inte kunde reglerna hon heller…


” Jag brukar bara vänta och kolla så det inte kommer någon. Sen om nån tutar på mig åker jag ju” :O



…var svaret när jag frågade om de hade höger eller vänsterregel.



Blev även en hel del felkörningar då hon blandar ihop left och right och hennes can och can’t låter precis likadant.  Får hoppas på att jag bara kör i ”lilla” Brighton ^^



Körde till skolan där jag kan gå och få engelskalektioner.. är dock väääldigt osäker på att jag vill det… Shit, har ju precis slutat pluggat :O  svårt att bestämma mig så kom gärna med tips om hur jag ska göra -_-

 

Var också vid dom kända strandhusen på Brighton beach. Skitmånga som ”kitesurfar”  (skriver det på engelska efterklagomål hur töntigt de låter på svenska ^^ ) Det ser sjuukt kul ut. Känns som det är det jag kommer lägga mina pengar på ist för på engelskan!  Dock massa dyrt! 70dollar för en gång. 350 för fyra. Tänk ggr 5,3 typ … så om nån vill sponsra mig så är det helt okej. Fyller faktiskt på onsdag! *Hosthost* ^^



Fick även egna nycklar till porten/ huset.  Kan vara användbart!

 

Gårdagen spenderades med Catrin i Chadstone shoppingcenter nära henne. När jag åkte hemifrån var det skitfintväder och blå himmel, så jag skippade jackan, åkte två stationer och så började det spöregna och bli skitkallt! Fetaste tabben av mig när jag veeet att vädret är så här nere!  Började med att köpa mig ett paraply som ALLTID kommer ligga i min väska ^^


Det är sjukt var mycket affärer det finns! Inte som i Sverige där det bara finns samma affärer överallt och fem H&M på samma gata. Finns ingen jättestor klädkedja, tusentals olika affärer. De kommer bli nice att alla inte går i likadana kläder i sommar ^^

 

När jag kom hem igår så kom Miguel med en cykel till mig! Skitskönt… han hade hittat en på kontoret och släpat med (:  Eftersom det är lag på att alla har cykelhjälm här nere så hade han även med sig en fin hjälm till mig. -_- Blir och cykla till St Kilda beach imorrn… Blir garanterat inga bilder då ^^


Kommentarer
Postat av: Matilda

Sponsringarna kommer på den resa bär jag själv också får vara med (A) Men på tal om födelsedag - vad önskar du dig? När var det du kommer hem så jag vet när jag ska ha det färdigt? ;) Har ju liiite tid på mig i alla fall :P

2009-10-08 @ 15:38:51
Postat av: Kim

en bild på cykelhjälmen är ett måste :D

2009-10-10 @ 10:52:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0