Helt slut...

Har efter mycket förvirring lyckats lista ut att klockan är elva och inte tolv som min dator av någon anledning visar! Det betyder att jag vaknat tjugo över nio och inte tjugo över tio som jag trott… det betyder också att jag bara sovit fem timmar inatt. Förklaringen till varför jag verkligen vill sova nu! Sitter och fryser under duntäcket med massa kläder och käkar clementin… inte precis det man hade trott om australien va! Ska inte gnälla. Det är svensk sommar ute! Men jag är för trött för att vara ute o njuta av den just nu. Anledningen till varför jag inte kan somna om är att jag inte har någon väckarklocka, och jag har absolut inga problem med att sova sådär 16h i sträck. Inte det ultimata när man försöker ställa tillbaka dygnsrythm! Har ingen väckarklocka för att jag inte kan ladda mobilen (passar inte till adaptorn) måste försöka hitta en som passar…Inte  bara mobilen som inte kan användas, utan också plattång, hårfön och laddaren till datorn! Lyckligtvis passade deras laddare också till min dator.

 

 Laddade, i all desperation och efter tips, ner en alarmklocka på internet. Hur fungerade det då? Jo, inte alls! Men vaknade för fjärde natten i rad upp av NÅNTING i Mercedes byrå som piper skithögt, lite sporadiskt då och då ( gärna mitt i natten). Har vid dem tillfällena löpt upp, helt nykläckt letat överallt. Sen har det slutat låtit o jag har lika snabbt somnat om.

 

Sov länge igår. Alldeles för länge! Tänker inte ens berätta! Men jag upptäckte att det fina vädret hade kommit äntligen. Det var svensk-sommar-varmt ute. Riktigt nice! Massa drak-surfare ute (hetere så?) och massa lyxiga båtar låg o cruisade nära stranden. Började känna mig lite hemmastadd i området och tänkte att jag skulle testa en ny väg när jag skulle hem från löprundan. Det fick jag såklart käka upp när jag helt plötsligt var jättevilse! Löpte runt lite och frågade en farbror efter vägen. För att spä på förvirringen lyckades jag såklart fråga efter FEL väg! Redde snart ut problemet och hittade, efter en onödig extralöping, hem!  

 

Hade msn date med mamma och pappa och fixade mig samtidigt inför kvällen. Utgång med Catrin stod på tur.

 

Blev south yarrah där våra tåglinjer möts. Riktigt mysigt. Käkade ute o sen blev de lite drinkar. Har inga bilder eftersom mobilen är död. Lika bra eftersom jag inte kunde fixa frillan! Haha.

 

Ska ut och löpa lite snart. Ska ta mig upp till st kilda beach, mest omtycka av turisterna tydligen! Det är synd att jag inte kan ta kort nu. Med det här vädret är Brighton mycket mer likt ett turistparadis än när jag tog bilderna i det kalla gråa!


Först ska jag försöka käka nått till frukost. Still a big problem. Det som erbjuds är vitt bröd, marmelad, massa supersöta små yoggis i olika smaker med sockriga flingor... inte helt okej! Har inte hittat något som liknar gröt, eller som man skulle kunna göra gröt på. Har inte heller hittat något som liknar fil eller yoghurtarna vi har i Sverige. Trodde jag lyckats igår. Hittade en naturell yoghurt. Den smakade som fetaost på burk. Kunde inte ens äta upp! hittills har jag fått i mig tre clementiner sen jag vaknade. Det enda som smakar som vanligt här! vänjer mig nog snart vid konstig mjölk och konstiga ägg, vitt bröd och tio kilo extra runt magen!

 

Idag är även sista dagen på min semester själv i det här stora fina huset. Inatt kommer Mercedes hem och imorrn familjen som jag får träffa för första gången. Innan dess BÖÖR  jag städa på mitt rum. Tänkte försöka mig på ett bra första intryck i alla fall. Sen får man väl se vad det blir av det sen ^^

 

Om någon skulle vara sugen på att se min neighborhood är det här jag vistas om dagarna:

http://maps.google.com/maps?f=q&source=s_q&hl=es&geocode=&q=68+carpenter&sll=-37.916004,145.009468&sspn=0.007398,0.018947&ie=UTF8&ll=-37.911311,145.002859&spn=0.007398,0.018947&z=16&iwloc=A

Riktigt häfftigt med googles 360graders vy. Första gången jag stod utanför huset kändes det precis som jag varit där förr !

Hoppas ni alla sover gott hemma i Sverige nu!
<33

Kommentarer
Postat av: jossan

vad bra att du har det så bra ida! inte alls avundsjuk ;)

2009-10-04 @ 11:05:00
URL: http://joosefing.blogg.se/
Postat av: Matilda

Du får börja äta fruktsallad till frukost - nyttigt och supergott! Hittar du "Cottage cheese" och lite nötter eller frön att toppa den med så blir det ännu godare och näringsmässigt bättre :P

2009-10-04 @ 11:37:45
Postat av: Martina Carlén

Hej du:) jag har inte riktigt hängt med, vad är det du gör där borta på andra sidan jorden?:) Låter som du har det bra, fortsätt så!:)

2009-10-04 @ 13:42:02
Postat av: Ida

jossan: haha nee än behöver du inte vara avundsjuk (; men när riktiga sommaren kommit o jag hittat alla surfkillarna! dådu (; huhuh



Matilda: Tur jag har dig! får ge mig lite mattips så jag överlever här nere utan att äta de läskiga yoghurtarna (; thih



Martina: Joda riktigt skönt här nere. Alla är supertrevliga. Jag ska jobba som au pair till en början iallafall. Dock kommer familjen hem imorgon, så haft lite semester i en vecka nu :) sen kommer min familj ner över jul och vi ska till Sydney och Canberra osv o hälsa på släktingar och fira jul är tanken :) hur har du det själv?

2009-10-04 @ 14:08:11
Postat av: Martina Carlén

Åh det låter ju riktigt härligt! Bra val Ida:) Jo det är bara bra här, mycket blåst och regn dock:P Ha det så bra!

2009-10-04 @ 14:23:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0