Första strandvädret!

Gick upp tidigare än vanligt idag, så jag hann göra i ordning mig innan barnen vakna. De var också väldigt tidiga och drog till skolan skittidigt. Goood. Mitt första spinningpass väntade. Tänkte cykla till Hampton. Värsta hettan redan tidigt på morgonen. Varmaste dagen sen jag kom hit.

Martina ska ha ”lär dig cykla i trafiken” kurs med skolan den här veckan och natuuurligtvis så var min hjälm den enda hjälmen som var säkerhetsmärkt. Happ. Fick välja mellan en rosa hjäm med Bratz på eller en rosa hjälm med Cinderella på. Svårt val. Blev bratzen tillslut.

 

Cyklade lite omvägar så jag slapp värsta publiken på vägen.

 

”Hur jobbigt kan det vara, jag cyklar ju varje dag” tänkte jag lite kaxigt innan spinningpasset. Var bara medelålders tanter och jag där, som jag förutspått ^^ Första fem minuterna trodde jag att jag skulle avlida. Alla tanter runt om mig måste vart elitidrottare eller nått :O … Gick lite bättre sen. Efter sa ledaren att det inte är vanligt att de som är nya orkar mer än halva passet. Kanske sa så för att få mig att känna mig lite bättre. Det funkade också ^^ Nu väntade bara 20 minuter cykling hem igen i stekande sol. Mmm.

 

Käkade lunch och så blev det beachen resten av dagen :) råkade powernapa och vaknade när vädret, på typiskt Melbourne vis, totalt ändrat sig och det var värsta stormen med tropisk luft. Har en utsökt bränna på ryggen iallafall...

 

jobbat lite på kvällen och nu blire filmtime :)

 

Imorrnbitti går jag starkt in för Hot Power Yoga... äääntligen ska jag få svettas en timme i 40 graders värme. Har jag velat testa skitlänge! Om nån minns att jag tjatat en del om det där stället i sthlm, meeeenmeeen Melbourne får väl duga (;

 

XOXO


Kommentarer
Postat av: Sophiie

Äntligen Ida, fan vad du har tjatat om den där 40 gradiga grejen! Btw det låter som att du typ aldrig jobbar :P

2009-10-20 @ 18:34:26
URL: http://sofiaanholm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0