Flickan i den vita hatten, 19 år senare

14 oktober


Hade en riktigt mysig födelsedag igår :) Hela familjen hade gått upp tidigare för att gratta mig. Fick en tårta till frukost, som tjejerna dekorerat, och en scarf. Fick även lära mig lite argentinska traditioner runt födelsedagar. Gick i stort sett ut på att man skulle önska sig nått hela tiden. ^^

 

Hann tyvärr blåsa ut ljusen, ta bort dem från tårtan och börja hugga i den innan jag kom på att jag ville ta en bild!



Fortsatte dagen med att städa huset. Vet! Det var min födelsedag och jag var faktiskt ledig hela dagen egentligen ^^ Men Miguels kusin och hans familj skulle komma och de ska vara här en vecka, så ville inte behöva städa när deras grejer är överallt!

 

Käkade lunch med Valeria och Mercedes och så lite löpning. Testade en ny väg igenom North Brighton. Sprang typ bara rakt fram, men lyckades ändå(!) löpa vilse på vägen tillbaka! Var så inne i att jag var vilse så jag löpte förbi vägen jag skulle svänga av på. Fick hjälp av en snäll tant som visade mig vägen tillbaka.

 

Miguels kusin med familj kom. Tänkte vara lite social och prata lite snällt med barnen ”you have a weird accent” klämmer skitungen ur sig. Har hör det massa sen jag kom hit! ”låter inte som du kommer från Sverige” iofs glad över det, svengelskan är inte den hetaste varianten av engelska. Men man kan ju faktiskt säga hej först innan man börjar kaxa!

 

Gömde mig på mitt rum och tänkte powernapa en kvart. En timme senare vaknade jag, plinga alla tjejerna som skulle med ut och fira lite (: dem fick stressa lika mycket som mig eftersom vi inte sagt en tid innan. My bad!

 

Jag och Mer skulle plocka upp Anna på tågstationen. Efter lite förvirring förstod vi att vi var på olika tågstationer.. Fick mötas på tåget och skippa bussplanerna. St Kilda var målet för kvällen. Har inte vart där innan och det var Mers rekommendation. Mötte Catrin i st Kilda. Svinigt kallt och blåste as mycket! Olivia ringde och visste inte var hon var nånstans. Hon stod på andra sidan st kilda visade det sig, så tänkte att vi kunde plocka upp henne med spårvagnen. Gjorde fetaste turisttabben! Stod på fel sida av vägen. En snäll tjej ropade att vi skulle till andra sidan. När vi ska löpa runt vagnen sprang vi bakom den, och så åkte den iväg! Yeah! Tog över en timme innan alla var samlade ^^ nästa gång får vi mötas i South Yarra ^^

 

Eftersom Mer var med så var det engelska som gällde. Blir en skön mix mellan engelska och svenska när svenskar ska prata engelska med varandra! Catrin hade offrat sina sista sparpengar och köpt choklad till mig <3 uppskattades!

Hittade en mysig restaurang som kvällen spenderades på. Bilder senare :)

Allt fungerade asbra tills vi skulle betala. ”Förbjudet att splitta notan” happ! När alla kände att vi fått den växel vi skulle ha så hade vi massa pengar kvar.. Fattade verkligen inte hur det hängde ihop så vi gick och köpte godis för dem. När vi ätit upp det kom vi på att det var Olivias pengar som var kvar. Inget gnäll (; haha.

Blev ingen utgång, alla skulle jobba, i alla fall vi som inte gift oss rikt (; I helgen äre utgång planerad.

 

Glada tjejer på g hem :)



Kom hem och tänkte kika movie. Det går inte bara att pausa och spola fram & tbx med familjens tv, ne den har ubs uttag också. Nu blire 135gig film med surround och skönaste sofforna jag suttit i! Kan bli svårt att ta mig därifrån ^^

 

Thanx alla som kom ihåg min födelsedag där hemma också :) uppskattades!

 Skitmysig dag!

 

15 oktober

Dubbelt så många som käka frukost idag, Kusinens barn var tom värre än min familjs barn. Käkade kakor till frukost!


Diskade som fan, ett tag senare har mamman i kusinens familjen hällt typ köttfärs över all rendisk(!)

-oooj jag trodde det var smutsigt...

haha men va! Häller väl inte köttfärs på smutsig disk heller :S

 

Om man får vara lite taskig så personifierad hon uttrycket ”dum blondin” och jag hrm... hade hört min familjs åsikter om henne också innan hon kom hit ^^



Löpning och sen hälsa på Catrin, Inte sett hur hon bor :) Grejen är den att för det är typ ett helt dagsprojekt för att vi ska kunna ta oss till varandra :O Tog en timme för mig att åka tåg och byta till tram och sen gå! Shit. Sen skulle jag ju nästan hem igen! Hann fika lite snabbt hos Catrin i henne mysiga ,fräscha hus. Sen fick hon helt plötsligt jobbintervju och vi skyndade iväg!

 

Nu på kvällen har jag fått lära mig lite argentinsk matkultur. Gjort godaste förrätten och typ argentiska piroger sen. Dem hade nått coolt namn på dem också. Tråkiga delen var väl att alla snackade spanska heeela tiden. Satt och såg glad ut ^^ Fast man förstår faktiskt en del av vad dem säger.

 

Sofia och lilla Isabella hade dansuppvisning ikväll ^^

I helgen ska jag btw med familjen på semester till Great Ocean Road. Kommer bli great ^^ Hoppas på fint väder! Sååå... uppdatering på söndag då!


ciao! <33


Kommentarer
Postat av: Ulla

Jag blir så nostalgisk när jag läser din blogg, min tillvaro som au-pair i Paris var väldigt lik din...

Fast det var ju trettio år sedan...

2009-10-15 @ 15:45:52
Postat av: Matilda

Springer du jämt eller? Du skulle ju komma hem rund och go'. Har du till och med lyckats tillaga ordentliga frukostar? För isåfall känns övervikten långt borta^^ du kanske ska äta kakor med barnen?

2009-10-15 @ 16:08:35
Postat av: Ida

haha glad att du gillar den :D hade inte vart helt fel att åka till Paris heller :) vädret hade iallafall inte vart annorlunda (;

2009-10-16 @ 09:42:27
Postat av: Ida

haha vad är det för påhopp XD har ju sett din egen träning (; 2ggr/dag! frukostarna är det enda jag lyckas med. duvet, de käkar pizza i stort sett varje dag här XD och för dyrt med gymkort! Ska dock aktivera mitt "testa på tio dagar fritt" kort på söndag :P sen blire träna av! i tio dagar iallafall ^^

2009-10-16 @ 09:44:33
Postat av: Qwintus & Qornelia

Kusinerna hälsar så gott tillbaka. =D

Födelsedagsfika med tjocka släkten hela helgen.



Vi saknar 75% av familjen Larsson.

Ulla gjorde sitt bästa för att fylla era stolar.



Fortsätt blogga.



Kramar från schöping

2009-10-18 @ 15:31:52
Postat av: Ida

åhh avis! mamma gnäller nog inte över fyra ggr så mycket tårta (;

hoppas ni har det bäst :) ! får videsamtala nån gång! kramis på er alla!

2009-10-20 @ 12:22:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0