Eureka skydeck 88 & painkiller dagen till ära

Hot Power Yogan igår var en hit! Gjorde nybörjartabben och satte mig vid fläkten. Sjukt varmt. Den här yogan var lite mer min stil. Utgångsläge för alla övningarna var plankan. Har till och med träningsvärk idag!

 

I morse blev det Body Pump. Blev imponerad att body pumpen på andra sidan jorden bestod av precis samma övningar och rörelser som de vi gör hemma på pumpen. Ingen exotisk australiensk touch på det som jag trott ^^

 

imorrn är jag in it for THT en slags aerobics, har fått för mig att den inte ska vara så jobbig vore skönt för jag har träningsvärk! Men ska inte kaxa i förväg. Har ju blivit överaskad förr XD

 

När jag vaknade idag hade jag fått ett mess av Mathilda och Jens. Två svenskar från Sundsvall som är i Melbourne för tillfället. De skrev att det skulle bli fint väder idag och att de tänkte ha picknick i Royal Botanic Garden i City, om jag ville joina. Råkade i min iver ringa och väcka dem.

Träffades på tåget in till city, och lyckades sen hitta rätt tram. En stor besvikelse kom över oss när vi kom fram till en liten gräsplätt med ett löpspår runt.. ”aha är det här allt” men det var det inte, som tur var. Skit fin park. Svarta svanar, sköldpadda och ålar såg vi.

 

Efter att vi haft picknick och gått runt hela parken och sett alla udda växter åkte vi vidare med siktet inställt på ”Eureka Skydeck 88” högsta byggnaden i Melbourne. Vi gick in som en ”familj” två barn och en vuxen. Hrm.. tänker inte berätta vad jag fick agera. Åkte nästan 300 meter på 38 sek. Skitkul på vägen upp. Kunde se ända till Hampton. Valde perfekta dagen också. Jättefint väder = Brun Ida och bra sikt. På vägen ner trodde jag mina öron skulle sprängas. Fick fetaste locket för öronen. Blev värre när jag kom hem. Käkat värktabletter hela kvällen nu :S Måste verkligen fixa mitt medicare kort! Får inte bli sjuk innan dess. . Såå... var det värt det? Ah, lätt. Kommer jag göra det igen? Iiinte troligt.

 

Anledningen till varför man inte hinner upptäcka Melbourne på en dag.


Well jobbade även lite på kvällen. Vek tvätt och kikade house, som jag för övrigt spelade in igår med deras ”pausa, spola fram och tillbaka i direktsändning” dosa. Cool. Även fått lön idag. Inget gnäll (: imorrn blire utgång.

 

Minsta tjejen kom precis in och lärde mig hur jag ska knyta en slips (hur hon nu visste det) . Mycket nytt man får lära sig down under. Blir nog lite bilder från dagen på facebook snart.

 

Pussgonatt! Nu ska jag sova och antagligen drömma om sjukdomar och småbarn.


Kommentarer
Postat av: Sophiie

Ida! Man kan inte få rysningar av en lilleputt som det är synd om! Och Snömannen är så dålig att jag använder den att torka bäbisbajs med! Ge mig din adress så ska jag skicka några RIKTIGA kriminalromaner :D;)

2009-10-22 @ 20:38:00
URL: http://sofiaanholm.blogg.se/
Postat av: Ida

haha jaa, höga förväntningar nu! gemig!

2009-10-27 @ 08:24:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0