Caffelatte,espresso,cappuccino,macchiato?

Idag hade jag första dagen på nya jobbet. Svenskt Kafé och restaurang ”Nordic Light” i Hampton. Den gick i stort sätt ut på att göra tusen kaffe för att öva mig på kaffemaskinen. Kan vart bland det svåraste jag gjort :O

Skummet ska liksom bäära sockret ^^ huhu. I slutet av dagen fick jag iallafall beröm för min latte och Nicole tordes till och med låta mig servera några gäster med dem. ^^ Blev bjuden på lunch, äkta svensk köttbullsmacka (; kommer bli bäst med svensk lunch varje måndag :D Cafét har även andra svenska delikatesser. Tog hundra år innan jag fattade att herrings är Sill. Shit.

Godiset är ändå favoriten!

 

Träffade även massa konverterade svenskar. Och Mathilda kikade in och köpte lingonsylt ^^

 

Måste lära mig lite mer artiga fraser som man använder i yrket. ^^ Mitt ordförråd är starkt begränsat!

 

Fick kila med med orden ”You don't want Valeria to get upset” haha, och nee.. det är jag rätt säker på att jag inte vill ^^

 

Och nu för alla som tror att jag bara latar mig. Mitt jobb!: Tog emot härjiga barn hemkomna från skolan, tjatat att plocka undan grejer, gett mellis. Sen har jag babysuttit hela kvällen. Tvättat, strykit, lagat kvällsmat, diskat, tröstat, tvättat lite mer, stoppat girlfight, tjatat, torkat hår, nattat, tröstat lite mer och strukit lite mer, plockat undan. Nu! Kl elva är jag färdigt. Sådeså!

 

Och allt koffein efter minst tre liter provsmakat kaffe börjar sakta försvinna och jag är sjukt trött!

Upp och jobba kl sju och sen gym. Måste verkligen skaffa medicare kort imorrn! Är helt körd om det händer mig nått nu. Måste även köpa sandaler :S good nu kan jag inte smita när jag skrivit det här. Träffa Paula imorrn med I think.

 

Sleep tight, sweet dreams! <3


Kommentarer
Postat av: M

Bra där, MÅSTE bära sockret! Annars är det fel! ;)

2009-10-26 @ 18:27:39
Postat av: Ida

haha ska inte glömma (;

2009-10-27 @ 07:56:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0