Burlesque/ cabaret show i st Kilda

Body Combat idag på morgonen. Det är konditionsträning, med slag och sparkar (fast i luften) i olika kombinationer,typ. Kan säga att man vaknade ordentligt! Den överenergiske tränaren sparade inte på fantasierna!

 

COME ON NOW GIRLS, HIT HIM IN THE BELLY!

 

NOW HE'S DOWN ON THE FLOOR, HIT HIM AS HARD AS YOU CAN!

 

KICK BETWEEN HIS LEGS!

 

NOW WE'RE RUNNING FOR OUR LIIIIVES!!!

 

undrar hur många av dem där som verkligen hade för avsikt att gå hem och testa det där på riktigt!

 

Ute och övningskörde med Valeria igen. Det har verkligen gett resultat att cykla vänstertraffik till Hampton varje dag. Körde som jag inte gjort annat i hela mitt liv. Skjutsa ungar kommer antagligen stå på dagordningen snart.

 

Valeria ringde Pia, en kompis till henne, som tipsade om mig dessutom (Y). Fick prata med henne. Hon var verkligen supergullig. Ville hjälpa till allt hon kunde och bjuda på fika o grejer. Ville försäkra sig om att jag träffat folk sen jag kom hit ”sitta hemma med familjen är ju det sista man vill som au pair”, Hon har själv haft många som trivits jättebra. Fick jag problem skulle jag bara ringa. Hon gav även mitt nr till en gammal au pairs kompis som bodde här. Pia berättade att hon träffat en tjej på Safeway som hon förstod var svensk, så hon hade gett ett nr till tjejen till en annan au pair härifrån.

 

Ringde Olivia dirr. Historien som jag hört innan var mer i stil med ” osen kom det helt plötsligt fram en tant på Safeway bara sådär och sa att hon förstod att jag var svenk. Oså fick jag numret till Nathalie. Helt sjukt”

 

haha visade sig även att Johannes, som skulle få mitt nr av Pia, var samma Johannes som Olivia kände. Sånt här händer HELA tiden härborta. Så komiskt. Snart slutar man förvånas över alla sammanträffanden ^^

 

Bakade chokladbollar med Sofia, nån läxa hon hade till skolan. Första problemet var att hitta alla ingredienserna. Vaniljsocker … hittade nått liknande! Kakao, nepp. Blev någe O'boy aktigt istället. Sen alla måtten! 1 cup, liksom! 12,5 cl … ingen plastbunke, ingen visp, konstigt hårt smör. De blev vääldigt för söta av O'boyen. Vilket uppskattades något otroligt av ungarna som slogs om dem. Tur det. Även nån konstig bismak av vaniljsockret som inte riiiktigt var vaniljsocker. Måste fråga Nicole på måndag hur hon gör chokladbollarna på cafét. Det här kan ju inte vara meningen.

 

Miguel kom hem tidigt, vilket gjorde att jag kunde sticka tidigare än jag tänkt. Valeria skjutsade mig till och med till stationen så jag skulle hinna med tåget. Mot st Kilda.

 

Där mötte jag Catrin och en ny tjej, Elisabeth. Tänkte gå på Cabaret & burlesque show. I sista stunden tänkte Catrin balla ur, hon som ville gå från början. Vi gick till ett ställe i närheten och jag lyckades beställa en härlig blandning av cider och öl. Smakade inte likt nånting jag nångång druckit. Typ jäst. Så gåre när man inte har en aning om vad den unga bartendern med breeed melbourne dialekt mummlar genom all musik!

 

När det var dags var vi alla lite tveksamma över cabaret grejen. Första tveksamheten var över hurvida publiken skulle bestå av desperata medelålders män och vi tre.. Andra tveksamheten kom när vi verkligen tog oss in i lokalen och allting kändes sååå väldigt B! Publiken var dock väldigt blandad och med övervägande tjejer. Mest show: dans,sång, fjädrar och lite ”ta upp publiken på scen” moment. Men tillslut fick vi även bevittna det man oundvikligt förknippar med cabaret. Men seriöst grabbs... röda string med fransar och toffsar på nipplesen, är det verkligen nån som går igång på sånt!? Isåfall har vi lite att öva på efter den där showen ^^

 

Käära Catrin som fått jobb på baker's delight hade stängt en kväll på jobbet. = ta med så mycket man kan hem. Jag och Elisabeth delade på en påse munkar som Jeremy inte orkade äta upp (;

 

mysig kväll! <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0