babysitting och översvämning

THT idag med. Måsta anpassa mitt gymande till morgonen, annars hinner jag inte gå. Och då var det det passet som erbjöds. Och spinning. Men det var verkligen inte min grej. Trött i bara halva kroppen och ont i knät dessutom. ”mer jobbigt än vad det ger” som Matilda sa.

 

Åkte med Paula till Souhtland shoppingcenter. Tog äntligen tag i mitt liv och skaffade ett medicare kort. Dvs. om jag hamnar på sjukhus eller måste gå till doktorn under min vistelse här så visar jag mitt medicare kort och får antingen vården gratis eller rabatterad, eftersom Australien har en överenskommelse med Sverige. Det har dem INTE med Argentina kan jag berätta. Skit dyrt för min stackars familj att gå till doktorn.

 

Inhandlade även ett par sandaler av det massiva utbudet av skor. Har aldrig sett så mycket olika skor överallt.. Shit Skönt att kunna gå normalt utan att behöva lyfta fötterna en halvmeter för sulorna är lösa. Och utan det oundvikliga FLOPP ljudet när man sätter ner foten igen. Tummen upp!

 

Hjälpte Valeria och alla barnen att städa gården idag. Höll på o svettas ihjäl i värmen med min sommarklänning, och klockan var ändå sex på kvällen. Det gillas!

Haha nee jag retas inte! Berättar bara så ni ska kunna sätta er in i situationen. (;

 

Barnvakt nu på kvällen Valeria och Miguel skulle käka ute. Lagade mat till barnen och sen satt vi o kikade Hannah Montana och käkade chokladglass med marshmallows i (!) jättepopis här.

 

Sen började det ineffektiva tjatandet om dusch,plocka undan, packa, borsta tänderna, torka håret, gå o lägga sig.

Helt plötsligt börjar alla tjejerna bråka på övervåningen. Löpte dit, Duschen står och sprutar ut vatten och kranen har på nått underligt sätt gått sönder... gick inte att stänga av.

Klart att det ska hända när jag är själv hemma med alla! Försökte få alla att gå o lägga sig .. trolit att det gick. Miguel fick komma hem och hjälpa till med duschen XD var tyvärr inte så händig som jag hade velat trott.

 

Efter en ihärdig timme av tjat och ivriga försök med diverse verktyg för att få av duschen, löste vi problemet genom att stänga av allt vatten till huset. Kortsiktig lösning. Sofia läste lite i sin bok om älvor för mig tills hon somnade. Martina berättade om sin lavalampa. Sen sov alla sött. That's how a good au pair handles the situation (Y)

 

För övrigt kunde jag ju varken diska, tvätta eller nått.. såå... ledigt för min del!

 

Hoppas jag inte vaknar och behöver gå på toa bara...

 

take care <3


Kommentarer
Postat av: Matilda

Morgonträning is the shit :P

Alltid när man är själv hemma som allt händer^^

2009-10-27 @ 17:01:28
Postat av: Ida

I know! synd att de flesta passen jag vill testa är på eftremidagen när jag jobbar :S Var iallafall på Body Combat idag. skitjobbigt. Kommer ha träningsvärk i armarna imorrn ^^



mm har märkt att allting händer då XD först en skärmvägg av glas ner i backen. sen duschem!

2009-10-28 @ 02:16:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0