Avresa!

Kl två efter en timmes sömn, var det dags för avresa. Pappa löpte runt och filmade varje steg jag tog och fick minst femton familjekramar (utan bror :/ )  Sedan blev jag skjutsad till Köping av babe där vi stod o frös fast med en kille som skulle till nord norge(!) (kändes riktigt bra att det inte var dit man skulle^^). Efter att ha förberett mig i en månad var jag inte ett dugg nervös och kunde därför sova hela resan till Arlanda(Y). 
 

Träffade en tant som skulle till USA och klippa hundar åt en jetset tjej XD ”Dem är inte riktigt kloka, hämtar mig med limo från flygplatsen och betalar allt åt mig under två veckors semester för att jag ska klippa deras hund EN dag” guess she’s good ^^


Malin kom och vinkade av mig och söt hade med sig lite presenter (: … ”747 saker att göra på flyget” .. perfekt (; Säkerhetsvakterna i Sverige var dem som var otrevligast och strängast märkligt nog. Lyckades ragga upp en vakt med min klocka (huhu j-fer (; ) så han löpte och hämtade vatten till mig ( som jag glömmt) (Y)

SötMalin vinkar av mig på Arlanda:)
Sov hela vägen till München, vaknade när vi slog i marken och tänkte ”oj, redan framme” inget gnäll ^^. Flygplatsen var stor som ett as och alla pratade dålig engelska! Träffade några som jag hängde på och tillslut lyckades jag byta terminal och hitta rätt.


På planet fick jag plats brevid en as gullig farbror och hans fru, allt verkade as bra tills en kille kom och sa att jag satt på hans plats! Visade sig att jag var dubbelbokad, precis vad man längtar efter  när man åker själv första gången. Killen erbjöd sig i alla fall att flytta ist för mig, ovetandes om att han skulle få krångla med det i 30 min till. Gentleman! I alla fall blev det väldiga krångel och massa försenat ^^


Åkte med Etihad airways, nya, stora, skitfina plan! Tv i stolen, 78 nya filmen, 30 spel, radio , skivor, nyheter  och kamera fram på planet så man kunde se var det åkte. Fick mat konstant, hörlurar öronproppar, filtar, kuddar och massa konstigt! Trevlig besättning. Starkt rekommenderat ;) Jag och mysiga gubben satt och diskuterade varadras filmer, och han berättade att han jobbtat för NASA och bodde i Pakistan. Killen som satt framför mig lyckades göra mig väldigt nervös! Han började resan med att vägra byta plats så att en liten tjej kunde få sitta brevid sin mamma (!?)(en kvart försening pga det) och varvade sedan hela resan mellan att kolla på klockan, dra sig nervöst i skägget, gå på toa i en kvart åt gången och kollade alla olika kartor på tvn om hur långt det var kvar. Efter sex timmar landade vi lyckligtvis i Abu Dhabi.


Om möjligt var det ännu svårare att förstå vad någon sa här, och att bli förstådd! Jag hängde med en kille som satt brevid mig på andra sidan på planet. Han verkade säker på vad han gjorde! Dock var det jag som kommit rätt när vi var framme. Han var helt fel och fick springa tillbaka. Trodde det skulle bli en lång väntan i Abu Dhabi, men med förseningen och allt krångel innan jag tagit mig igenom alla säkerhetsspärrar gjorde att jag fick vänta kanske en kvart. Tycker dock, med risk att låta rasistisk, att det är skitobehagligt med alla som går omkring med heltäckande burka, där man inte ens an se ögonen, känns väldigt kvinnoförnedrande!


Off to Melbourne… fortfarande med Etihad airways (Y) kikade två filmer och käkade och när vi sen kom ut över öppet vatten under förenta arab emiraten började luftgroparna komma! Jag som för övrigt inte gillar att flyga började lite smått frukta för mitt liv samtidigt som jag motsägelsefullt fnissade av allt kittlande i magen, vilket jag också fick förklara för omgivningen som tyckte det var lika obehagligt som mig! Helt plötsligt tvärslocknade jag och vaknade en halvtimme innan flyget skulle landa. Killen brevid mig berättade retsamt att jag hade missat maten och att han inte ville väcka mig! Fuck you, tänkte min hungriga mage. Men vi blev snart sams igen när han hjälpte mig fylla i något ”immigrant card” med tusen sjuka frågor på avancerad engelska som : ”Har du varit i kontakt med färskvatten under de senaste 30 dagarna?” (?) ”har du med dig nötter?” och ” är din packning värd mer än 900dollar” Längst ned på kortet stod det också förklarat väldigt noggrant att konsekvenserna blev väldigt allvarliga om kortet inte stämde med verkligheten. Shit.


Väl på flygplatsen efter 13timmars flyg kollade vakten noggrant på kortet och skickade sen in mig i ett rum med en vakt som skulle kolla igenom hela min packning… tydligen nån fråga som jag inte riktigt fattat ändå (A) Tanten som rotade igenom min väska insåg det snart…


Kom ut i vänthallen och genast börjar en kille löpa efter mig, frågar vart jag är ifrån, om jag vill hitta på något med honom nån dag, om jag vill han hans telefon nummer, och slutligen efter att ha terroriserat mig en halvtimme, om jag ville låna hans telefon (och ringa Mercedes som skulle komma och hämta mig). Det ville jag ju gärna.


Mercedes hade åkt vilse på väg till flygplatsen och var ”totally lost”… Jag hade inge gjort annat än att vänta de senaste 30 timmarna så en halvtimme till gjorde inget!


Bra! Sa killen jag lånat telefonen av…Nu har jag numret till din kompis. Så om du inte hör av dig inom en vecka gör jag det! Sen gick han.


Förväntningarna på de australienska killarna sjönk ordentligt…


Mercedes kom tillslut och ursäktade sig ^^ På vägen började jag förstå varför hon åkt vilse! Vägar gick över varandra kors och tvärs och i  massa tunnlar med fem filer XD efter att jag suttit brevid och försökt läsa kartan och vi stannat två gången för att kolla var vi var, kom vi tillslut fram till Carpenter st 68 i Brighton, som kommer vara mitt hem de närmaste månaderna.


Mercedes, som är kusin till barnen i familjen, bor hos dem och jobbar inne i Melbourne. Även hon är från Argentina. Vi är lika gamla och fyller nästan samtidigt visade det sig. Vi ska även dela rum ett tag framöver. Det kommer bli nice!


Hon försökte dra med mig ut när vi kom fram. Men mitt partyhumör efter 30 timmars resa var sådäääär.. vi käka pizza och sen spenderade jag kvällen med att duscha och höra av mig hem, där alla var pigga och glada klockan tio på förmiddagen!


Första gången jag reser själv, så tänkte att jag skulle göra det ordentligt (;


Kommentarer
Postat av: Anonym

Svenska killar är bäst :)

2009-10-08 @ 23:16:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0