Aussie for the rest of my life?

Nedå, ett skämt (;... Men idag kändes det väääldigt främmande att vilja vara i kalla Sverige. Har haft finaste vädret ever! Jag lyckas alltid göra fel klädval. Igår frös jag hela dagen som en idiot. Idag har jag svettats ihjäl och fått t-shirt bränna!

 

Grattis till Catrin som fick jobb idag :D blir fira!

 

Stannade hemma idag med söta städerskan. Jättetrevlig. Hon började se lite irriterad ut när jag skulle käka lunch och hon höll på att städa köket, så tyckte det var lika bra att avlägsna sig.

 

Tääänkte ju börja med mitt gymkort idag. Men när jag skulle kila dit på kvällen var det bestämt att vi skulle gratta Mer, så tyvärr ^^

Gick till grannförorten Hampton. Tog en timme(!) dit. Jag insåg snart att det inte var den vanliga solen som var framme.. utan den riktiga sommarvärme-solen!

 

Hittade till Gymmet med hjälp av min väl använda karta över Brighton ^^ Skittrevliga människor på gymmet . Imorgon bitti äre jag och heaps med snygga beach killar som kör workout. Mmm...

Den bittra verkligheten är nog att det kommer vara flest tanter på ett morgon spinning pass.. men låt mig drömma.

 

På vägen hem kom jag på att jag skulle gå förbi SverIge shopen som Nicole, Valerias kompis, äger. ”Nordic Light”. www.nordiclight.net.au Vi pratade en stund, och hennes svenska man, Thomas och lilla sonen Björn ( skitsöt) kom in. Helt plötsligt frågade hon om jag ville hjälpa henne i affären varje måndag. Sure! Extrapengar!

Nu blir det fira att jag också fått jobb ^^

 

Gick hem riktigt nöjd, gymkort, jobb och en solbränna av det härligt tunna ozonlagret ^^

Kan uttrycka det så att jag inte riktigt funderar på när jag ska åka hem än.

 

Kvällen gick åt till att fira Mer som kom på besök. Tårta...igen. Kakor, presenter och kvällspromenad. I sommarvärmen (; Hade skitkul! Blir ev utgång på söndag med några av hennes bartenderkompisar, we'll see.

 

Puusss! Och ja, jag saknar er massa :)


Kommentarer
Postat av: Jennifer

Du verkar ha det bra Ida och det är jag glad över! :D saknar dig !

2009-10-19 @ 14:15:58
Postat av: Ida

saknar dig med! kul att du läser. Hoppas du har det bäst :) <3

2009-10-20 @ 12:19:10
Postat av: Matilda

Grattis till jobbet tjejen :D Låter som att du kommer bli kvar ett tag :) Tur att du trivs!

2009-10-24 @ 12:02:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0