8 dagen down under

Idag har jag städat… precis lika tråkigt som det låter! De har dock helteckningsmattor i alla rummen, så behöver bara dammsuga, inte torka golv ( inte riktigt lika äckligt som jag tycker det låter)… well måste väl göra nånting för att förtjäna mina pengar också ^^

Sov med fläta, och när jag vaknade ville alla ha likadant, så nu har jag fått nytt jobb (; men gör inget, tycker det är skitkul. Alla tre har jättetjockt superfint hår!


Btw, är ungarna skitsöta i sina skoluniformer ^^berättade för dem att vi inte har såna i sverige. Det var antagligen det konstigaste dom hört, värsta diskussionerna!

Fortsatte med att förstöra min byrå i rummet. Hjulet hade sjunkit ner i helteckningsmattan och så försökte jag rulla den (Y)  som tack fick jag en till byrå och en lampa dessutom, så tjänade på det.


Cata och Martina hade ”scouting ” idag, undrade hur det skulle gå till mitt i stan. Visade sig att de skulle ha klädsim i badhuset. Tog med Sofia och åkte dit och badade under tiden, mys! Får hitta på lösningar när beachen inte funkar än!

Har pratat med en svensk au pair som också jobbar i Brighton. Ska tydligen bo typ fem till här, om nån inte gömmer sig. Brighton är inte så litet det heller har jag upptäckt.

Nu äre heeelg!

<3


Kommentarer
Postat av: Ulla

Tips från Stor Ulla: http://skut.svenskakyrkan.se/melbourne/

Förr var svenska kyrkan samlingsplats för au-pairer, vet ej om det är så fortfarande.

2009-10-10 @ 09:50:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0