Vi kan väl vänta tills imorgon?

Torsdag 5 november

 

Den här mysko dagen började med att jag försov mig! Jättepinsamt! Hade antagligen glömt ställa larmet. Vaknade 8.15 och tänkte... äsch jag hinner snooza en gång. Sen blev jag fundersam när de egentligen började skolan... efter ett par minuter fattade jag att jag vaknat exakt en timme senare mot när jag brukar gå upp, 7.15. Ingen hade väckt mig heller... skitkonstigt.

 

Gick runt som i ett töcken hela dagen. Valeria som skolkar från engelsk lektionerna på torsdagar hängde med mig till gymmet. Då blev det självklart bilen dit. Body pump var på schemat.

 

Gick promenad och la mig ner på en bänk på stranden. Var så grymt mysigt i solen. Helt plötsligt bara somnade jag o sov en halvtimme på bänken... oväntat!

Gick hem och fortsatte sova en timme.. Babysitting hela kvällen och jobb... sen sova halv tio XD antar att min förkylning behövde det (Y). Hittade en spindel i sängen och blev livrädd. Märks att man blivit lite påverkad av alla skräckpropaganda om de australienska djuren iallafall ^^

 

Har även haft problem med engelskan hela dagen.. den kom bara inte naturligt. Helt seg. Som min kära vän John så fint uttryckte det angående roliga språktabbar:

 

”Det vi lärt oss den här hösten Ida, är att språk är en sjuk barriär som man bara inte kommer över ibland”

 

håller fullständigt med ^^

 

En annan sjuk grej som jag bara inte kan sluta irritera mig på:

I mitt badrumsskåp har jag en tandkräm som Mercedes lämnade kvar när hon flyttade. Min egen som jag använder ligger framme vid handfatet.

Varje gång våran städerska Martha kommer hit och städar min toalett byter hon ut tandkrämen jag använder mot den som ligger gömd i skåpet :O varför? Försöker hon visa på att den australienska tandkrämen bättre än min svenska? Bara så sjukt konstigt. Vad ska man säga liksom...

” Kan du sluta byta plats på mina tandkrämer” ..låter ju skitlöjligt.

 

Var bara tvungen att få ur mig det.

 

Och som sagt... Sömn är underskattat!

 

<33


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0