Revolt

Torsdag 19 november

 

Glömde nämna att jag fått brev hemifrån. Efter en tung dag i måndags kom jag hem och såg ett grönt fluffigt brev ligga på sängen. Blev obeskrivligt glad. Det var först när jag insåg att man måste skicka allting 1,5 veckor och i begränsad mängd som man börjar fatta hur långt borta man verkligen är! Helt galet. Fick iallafall min efterlängtade ipod som jag saknat sååå! Även svenskt godis i form av två marabou choklad, ahlgrens sura bilar, nötcreme och mina favvisar refresher! I kuvertet fick det även plats en bild på mig och min bror från nyårsafton. Upptäckte att jag inte hade någon bild på honom. Den sitter fint på väggen uppsatt brevid de andra nu. :)

 

Har ägnat hela lediga dagen åt att ligga på stranden och läsa Twilight. Börjar komma in lite mer i den nu. Har dock en fallenhet att somna precis när jag kommit igång att läsa. Det är därför jag lyckas sega på boken i hundra år, om någon började bli fundersam. ^^ Törs jag erkänna att fast det var skitvarmt orkade jag inte ens doppa mig... jobbigt att duscha av saltvattnet (A) hahah.. en nivå värre med snobberiet. Trodde det skulle stanna med att jag inte gick utanför huset när tempraturen kom under 20 sträcket, men icke! Väntar med spänning på vad som kommer härnäst...ta tåget till gymmet?

 

Tog iallafall mod till mig idag efter gymmet och gick till kafét med målet att säga upp mig. Tänkte göra en supercool filmscen-uppsägning.. gå in mitt på cafét och säga ”i quit” gärna med en dramatisk ton, sedan skulle resterande medarbetare ställa sig upp och applådera åt mitt mod att göra det de allihopa egentligen vill … i mitt fall skulle de resterande medarbetarna bestå av Anthony den blyga indiske kocken. Är tveksam på om han skulle applåderat åt min frihet.

Iallafall så hann Nicole dissa mig först med ” jag har inte tid att prata nu”

neeheee....

 

Då fick det bli fegis varianten att ringa istället.

 

”I felt like you didn't really enjoyed it ” sa Nicole....

nee de kan hon ju skriva upp.

Oså malde hon på ett tag om att cafejobb nog var det svåraste jobbet i världen.

 

Tänkte berätta för henne,anledningen till varför tjejerna som jobbar hos henne stannar så kort tid . Och varför jag inte ”enjoyed it”

Det gjorde jag inte.

 

Glad att allting gick såpass smärtfritt! Och glad att jag slipper gå dit igen!! en dag extra ledigt. Fyfan va skönt!

 

Firades med picknick på stranden med Olivia Paula och Nathalie. Riktigt mysigt. Min hostmamma berättade att det skulle komma kameler till stranden ikväll så vi pallrade oss med Olivias bil (min cykel i bakluckan, efter mycket besvär), lata som vi är, bort några meter till en park brevid stranden. Dock hittade vi inte kamelerna! Valeria ringde och berättade att de hade gått ner på stranden nu. Orken fanns inte att leta vidare. Så blev chill i Olivias bil. Myyskväll!

ciao <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0