Potatis växer inte på träd!

Måndag 23:e november

 

Börjar inse att jag aldrig i mitt liv kommer kunna skriva kortare inlägg än så här.. jag är ledsen, skulle verkligen vilja lära mig konsten. Inte minst för att grymt mycket av min tid går åt att skriva och för att jag känner en abstinens av att skriva av mig. Borde göra något åt det!

 

Gym idag iallafall. Första måndagen jag gymmar! Ett hederligt total workout pass. När jag kom hem så upptäckte jag att Martha var tillbaka och i full gång med att göra mitt jobb! Shit vad glad jag blev! En hel ledig måndag utan caféjobb och UTAN städning! Kan inte bli bättre.

 

Lånade Paulas week tågkort, och åkte till Balaclava med mitt pass och mitt papper från Medicare med min adress på. Nu skulle det hyras film minsann. Jag som är ledig på dagarna tog på mig det ädla uppdraget. Tror jag stod 500 år och valde film. I slutet kunde jag inte undgå att se en liten irritation hos videobutiksägaren när jag frågat efter kanske 10 filmer och rekommendationer.

Åkte hemåt med Ned Kelly, The Manson Family, The Unborn, The curious life of Benjamin Button o någe skit som killen i affären starkt rekommenderade och jag tordes inte INTE ta den när jag krånglat så mycket med honom ^^ … så nu äre film som gäller tills värmen kommer tillbaka!

 

Är även mycket glad att familjen börjar anförtro mig matlagandet. Keeps me busy o tiden går mycket snabbare.

Sofia hjälpte mig med potatisskalandet.

”vart kommer potatisen från” frågar hon … o jag svarar något i stil med att jag kan läsa på förpackningen … då säger hon

”menar inte så, asså växer dem på träd?” ...8år o tro att potatis växer på träd :O

berättade att de växte under marken som ”rötter” typ.... ja då blev hon äcklad och ville inte ha potatis. Haha tippat ^^

 

Keep it short idag tänkte jag. Så tackar nog för mig här (:

 

puss ock kram! Snart får lyckligaste Ida träffa sin familj!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0