Offshore wind

Fredag: 27:e november

 

Inget gym idag. För klockan elva hade vi bokad kitesurfing lektion. Kilade ut på morgonpromenad istället. Gickförbi Paula och snackade lite skit. Tänkte att jag skulle gå en runda istället för fram och tillbaka samma väg, vilket är det absolut säkraste om man inte vill gå vilse på alla gator som är snea. Helt plötsligt var jag helt borttappad iallafall! Frågade en mamma, som precis släppt av sina ungar vid skolan, om vägen. Hon frågade om jag var au pair och berättade att deras tyska au pair precis åkt iväg för att resa och att de nu letade efter en ny au pair. Fick hennes nummer och lovade höra av mig om det dök upp nån :)

 

Så hör upp nu alla som inte blivit skrämda av min blogg! Gyllene chans att få åka till andra sidan jorden och dessutom bo i mysiga förorten Brighton, nära stranden och city. Och mig (; Mamman var dessutom jättegullig.

 

Iallafall fick jag löpa hela vägen hem eftersom jag gått värsta omvägen och hade bråttom att cykla till St Kilda. Precis när jag kommit hem ringer Olivia och säger att Kitesurfingen är inställd. För tredje gången. Orken! Var offshore vind idag. Då är det för farligt att vara ute har vi fått lära oss ^^ Drygt som fan bara när man hoppat över gymmet och löpt hem för att hinna.

 

En onödig fakta som jag bara måste gnälla ur mig...

Hela familjen här gnäller om att de tappar så mycket hår här i Australien. Och de gör de verkligen. 5 tjejer i samma hus. Man kan tro att de har en långhårig varulv som husdjur när man städar. Har hört skitmånga som har problem med håret här nere. Grejen är att nu har jag också börjat tappa as mycket hår. Hjälp! Våra livliga diskussioner har mynnat i att vi tror det beror på vattnet. Vattnet i kranen innehåller as mycket klor. Hela kroppen kliar, och det borde ju kunna påverka håret med. Slitet som fan fast jag klippte mig innan jag åkte hit. Hrm..

 

Ett annat hett samtalsämne här, som också verkar existera i england bland annat (;, är hostmammorna som tar åt sig äran för matlagandet. Härom dan så kom en av ungarnas kompisar över o käkade dinner här. O så säger hon ”oh vilken underbart god paj, vem har gjort den!?” Jag står lite nöjd inne i tvättstugan. Sen hör jag Valeria ”erhm..mummelmummel..thanxhrm..”

vafan liksom...^^

Gick ut i köket, log stort och sa ”ohh gillade ni pajen?”

Helt plötsligt lät det mer... ”ååh ja, jättegod, vad duktig du är Ida”

tackdå ^^

 

Berättade det för tjejerna och visade sig att både Paula och Olivia har vart med om samma sak! Haha varför gör de så! Paula lagar all mat hemma, så hade familjen bjudit gäster på maten hon gjort till ungarna. Och när de säger ”åh vad gott det var” klämmer hostmamman ur sig ”ja, jag hörde att receptet skulle vara bra” haha... INTE okej!

 

Var tvungen att skriva det, höll på o garva ihjäl mig när jag läste Sofias blogg imorse (: sofiaanholm.blogg.se

 

Ja o Paula sitter och nördar vid en varsin dator i mitt rum nu istället för kitesurfingen. Lyx med trådlöst internet ^^ . Ikväll ska jag babysitta. Dock får jag stöd av Paula och Olivia som kommer över och håller mig sällis med film och lite vin (;

 

Hörde att julgranen kommit upp på torget hemma. Här har vi Melbournes motsvarighet. Helt äkta av metall. Väldigt... fin?


Kommentarer
Postat av: pappa

Alkohol och arbete, hm, knappast OK fast man är rockartist...Hoppas i allafall att ni fick till lite fredagsmys.

2009-11-27 @ 15:37:56
Postat av: Ida

haha förstod att den kommentaren skulle komma också ^^ mysigt vare :)

2009-11-30 @ 01:46:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0