Nordic Film Festival & Melbourne Old Gaol

Söndag 1 november

 

Sov tio timmar och ville ändå verkligen inte gå upp när jag ställt klockan o skulle pallra mig till vattenaerobicsen (Y). Kom dit och upptäckte varför jag lovat mig att ALDRIG mer bada i Australiens badhus. De tar havsvatten och försöker få bort saltlukten med JÄTTEMYCKET klor! Nu luktar jag en blandning mellan stark klor och salt. Äkta läskig gammal tant lukt. Medelåldern på passet var sådär hundra år, men gud va skönt det var för min träningsvärk i vaderna!

 

Pengarna på mobilen tog slut idag också.. eller NEJ! De tog inte slut. Men den jäkla killen som lurade på mig kontantkortet första dagen sa ingenting om att han tänkte spärra kortet efter EN månad! Brukar normalt vara tre eller sex månader. Så nu sitter mina pengar infrysta och jag har inte råd att köpa nytt kort! Blä.

 

Det bidrar också till en del problem. Får inte ringa mobilen från deras hemtele, eftersom de tydligen är väldigt vanligt att de är väldigt billigt att ringa hemtelefoner men skitdyrt till mobiler. Så planen idag var Nordic Film Festival norr om stan på Cinema Nova. Olivia skickade ett sms och frågade ”Funkar din mobil” Hur frustrerande?^^haha Tjyvringde iallafall från hemtelen till alla.

 

Åkte till Melbourne central när jag upptäckte att jag satt på en City Loop. Sen tänkte jag bara gå och kolla var bion var eftersom jag var så tidig. Så råkade jag komma precis när en finsk skräckis började. Så kollade på den själv. ^^ Under filmen ringde det ett antal(!) gånger till mobilen. Kunde inte ringa upp, och de andra visste ju inte var jag var, så svarade i telen och fick fetaste utskällningen av en snobbig filmrecensent med vinglas i ena handen och anteckningsblock i andra. Han hörde inte ens att det ringde eller att jag pratade, såg att mobilen lös till lite och tog första chansen att gnälla. Dålig dag på jobbet?

 

Hittade Paula efter filmen och så kilade vi o käkade en fet nacholunch längs den mysiga gatan utanför city. Gick till ”Melbourne Old Gaol” där Ned Kelly och alla andra bad guys från Victoria har suttit. Fick en guidad tur med en galen vakt. Hon skapade riktigt otrevlig stämning genom att skrika om hur lite värda vi var och stänga in hela guidegruppen i en trång, släkt cell. Först skrek hon och frågade om nån hade cellskräck. Insåg vad som väntade och hade absolut ingen lust att gå in i cellen så började flina lite utan att tordas räcka upp handen. Ångrade mig lite när vakten skrek ”VAFAN FLINAR DU ÅT DIN IDIOT, STÄLL DIG LÄNGST BAK I LEDET 4 STEG BAKOM ALLA ANDRA!” Paula fick också en del otrevliga påhopp när de skulle kolla så vi inte smugglade in droger i munnarna.

Galen vakt, rastplats och isoleringscell

galen Ida 5,5"

Tog lite snygga bilder när vi posade med Ned Kellys Stridsrustningar. Inte riktigt säker på att det var helt tillåtet att ta ner dem från ställningarna.. men ingen som såg oss iaf. Kika in facebook för fler photos.

Ned Kellys stridsrustningar ^^

Vill se Ned Kelly filmen! Det är dock nackdelen med att vara au pair. Vill man bara chilla och kolla film har man ingenstans att vara! Alla har ju sina familjer hemma.

Hade Ned Kelly vart en terrorist om han funnits ida?

 
Chill och lyssna lite på nya lasse- skivan. Sen ut och kvällsfika på Church st med Olivia och Paula. Borde bli vår söndagstradition (; Två sköna tjejer och ett språk som ingen förstår! Sjuka samtal ^^ man får passa sig bara för orden som heter likadant på svenska som på engelska XD de var ju inget vi tänkte på!

Köpte te och största chokladkakan och lovade att jag skulle orka äta upp den. ”Orkar du hela så får du nästa gratis..tillsammans med mig” klämde servitören ur sig. Jag orkade inte hela. ^^

 

<3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0