Melbourne Museum n M3 Laser game på Crown

Fredag 20 november

 

Kilade iväg prick kl nio till tåget. Älskar nya schemat. Eftersom alla min 6h/ dag numera är schemalagda på kvällen (eller 1 på morgonen och 5 på kvällen) så tänker jag inte jobba en sekund övertid!

Mötte upp med Paula. Vi tänkte kila till city och vara kulturella. Bestämde oss för Melbourne museum.

Tog såklart fel tram och fick gå tillbaka till flinders. Åkte tillslut tåg och tog tramen från melbourne central ist. Det ska ju inte vara lätt. Vädret idag var åska och regn. Älskar lukten av varmt sommarregn! Åskan gav mig dock bara huvudvärk. Disträa som vi är lyckades vi även gå förbi ingången till museet.

 

Tänkte att det skulle vara lugnt när man var där en veckodag, vad fel vi hade. Alla Melbournes primaryschools hade tydligen tänkt sig att gå dit idag också.. vart vi än gick på museet var vi jagade av 50 skolungar på led, med söta uniformer och hattar.

 

Hann med ”Melbournes historia” ”aboriginernas kultur” ”mind n body exhibition” ”vilda djur utställning” o deras regnskog. Var så inne i utställningarna att vi lyckades tappa bort varandra bland alla aboriginhistorier.

Personligen var jag absolut mest fascinerad av mind n body grejen. Hjärnans uppbyggnad, olika sjukdomar och hur det påverkar hjärnan, minnet osv. Precis de ja jobbat om i skolan. För ett ögonblick satt jag och längtade tillbaka till skolbänken och att få använda mina hjärnceller till något vettigare än städa o passa barn. Ska bara komma på vad jag vill göra med mitt liv först!

 

Hittade as mysiga souvenirer i museshopen. Köpte ett vykort som jag ska skicka till jobbet, som jag lovat ^^ Brevid melbourne museum ligger Imax theatre, en 3D bio som ska vara 3:e största i världen. Måste jämföra och se om det har någon chans mot Paris motsvarighet ”La Geode” ..det blir grymt svårt! La geode var det coolaste jag sett. Tror den skulle ligga på 2:a i världen.

Hem o jobba. Hjälpte ungarna att packa, Martina och Cata skulle iväg hela helgen på camp. Lugnt! Smet iväg till Safeway och fixade ett nytt telefonkort! ÄTNLIGEN! kan man säga. Krånglade som sjutton fattade ingenting och tappade tålamodet med robotrösten som laggade... Valeria hjälpte mig helhjärtat och satt o krånglade med min tele i 30 min, fast ungarna hade bråttom iväg på camp. Så gulligt gjort!

 

Sååå... hejdå Crazy Johns och HEJ Vodafone! Mitt nya nummer för alla intresserare är:

 

+61414385969

 

Efter jobbet åkte jag tillbaka till stan och träffade Paula och en dansk au pair, Cecilia, på en bar vid flinders. Träffade en svensk kille som var på resa med jobbet till Melbourne. Jobbare på ericson vid docklands. Lite coolt.

Federation square by night


Vi gick vidare till Crown Entertainment Complex. Den här gången såg vi lite mer av innehållet i det gigantiska crown! Fick bevittna eldshowen som de har varje heltimme utanför.

Sen letade vi upp den skitstora spelhallen med sjukt många konstiga spel jag aldrig sett i mitt liv. Drog och spelade laserdome! Eller M 3 lasergame som det hette här. Råkade se det i någon av min 5000 broschyrer om staden som jag samlat ihop. Tjatade med mig Paula och Cecilia. Paula hade fått en gratis biljett av sin hostmamma. Så vi fick 2 games. Första gick sämst, vi förlorade såå stort mot de andra lagen! Andra omgången värvade vi en kille från ett annat lag som hängde där varje kväll. Helt plötsligt vann vi med 4ggr så mycket poäng som resterande lag. Min fightar glöd tändes o sprang runt som en tok o samlade 3ggr så många poäng som innan. Drack lite öl med killen från vårt lag efteråt. Arbetslös, 18år, hängde på M 3 laser grejen varje helg. Tyckte lite synd om honom så lovade att höra av oss om vi skulle tillbaka. Skrev in mitt namn och såg hans samtal... ett från mig och ett från mom. Poor thing.

 

På vägen hem såg vi plötsligt killen som vi lurade med till st Kilda för några helger sen ^^ tippat att han skulle hoppa på samma tåg! Som tur var hoppade han på vagnen brevid. Pinsam stämning ab.

 

<3 Melbourne


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0