Melbourne cup day!

Dålig väder igår, precis som jag hoppades. Vaknade trött efter några timmars sömn, med värsta förkylningen och unable att gå. Min vad hade dragit ihop sig till en klump, så hoppade på tå hela dagen. Kunde inte sätta ner hälen. Gym vare ju inte tal om. Planen var att inte lämna sängen. Kika film och powernapa. Underbart. Kilade dock upp och käkade frukost(lunch) med familjen. Timing. Sofias 9th birthday också. Super glad tjej som har tjatat om det ända sen jag kom, för en månad sen :)

 

Anledningen till att alla i Melbourne var lediga en hel dag var Melbourne Cup Day. Ett stort hästrace som körs några helger med ”final” första tisdagen i november. Alla klär upp sig i värsta klänningarna och med stora hår prydnader alternativt hattar. Sen kollar man på hästrace och festar. Bjuder på ett litet provsmak XD.

Hela familjen och jag samlades framför tvn. Sen valde vi tre hästar var som vi hejjade på. Så var alla bänkade framför tnv och det stora finalracet. Min häst ledde skitlänge! Sen förlora jag stort. Med noll koll hade jag ju bara valt de hästarna med coolast namn. ”c'est la guerre” ”crime scene” osv. En ohållbar taktik.

 

En liten powernap på tre timmar. Vaknade av att tusen pers var i huset. Födelsedagsfest hette det visst. Osocial och ledig som jag var gömde jag mig på mitt rum tills det var matdags.

 

Dagen idag var inte mycket bättre. Massa jobb. Men de var lugnt. Bara 16 grader ute iallafall :O höll på o frysa ihjäl imorse på väg till gymmet. Hot Power Yoga läkte min vad litegranna.. så nu kan jag gå utan att se alltför onormal ut.

 

Allting jag gjort idag har varit ackompanjerat av Kents alla låtar. Laddar upp stenhårt för nya albumet. Kan knappt berga mig. Den dagen ska jag sitta inlåst på mitt rum med min dator och kenttröjan på, hela dagen. Familjen har fått stått ut med ” strange swedish music” hela dagen.

 

Nu ska jag kila ut. Möta Paula och Olivia. Kanske kila till Marine hotel och spela poker med Mathilda och Jens. We'll see.

 

En film och sova står högt på listan sen. Sömn är underskattat! <3


Kommentarer
Postat av: pappa

Vänta på Kent..." Kent har tröttnat på manlig bredbent rock och blivit en disko-maskin." http://www.dn.se/kultur-noje/skivrecensioner/kent-rod-1.987751

Törs du hoppas?

2009-11-04 @ 11:37:10
Postat av: Ida

har läst det :D haha stenkoll (; jag hoppas! Gillar dock den bredbenta rocken så får se om "bög disco" är lika bra (;

2009-11-04 @ 14:03:17
Postat av: pappa

skiv-släpp, tordag på kent.nu

2009-11-04 @ 15:21:35
Postat av: MiA

Kent kommer från E-tuna.

Liiite lokalpatriotism tack.

Är Kent disco-skadade är det alltså genialiskt.

(bara för att de är det)

Om det låter bajs är en annan femma.

Man ska ju vara miljövänlig.

mohahahahaha =D

2009-11-04 @ 15:36:19
Postat av: Anonym

På tal om bajs....



http://na.se/nyheter/hallsberg/1.625053-inbrottstjuv-bajsade-pa-golvet

2009-11-04 @ 16:14:49
Postat av: Matilda

16 grader? Här har det snöat hela dagen idag :D Älskar det och längtar till julbaket, vilket faktiskt är det enda som slår första snön när det lider emot jul ;)

2009-11-04 @ 17:34:37
Postat av: Ida

pappa: Ja vet :D köp skivan och ta med den ner till mig (A) ???? önskar mig den i julklapp^^ haha



Mia: Det är ingen risk att det låter bajs XD har redan hört några av låtarna. Den dagen det kommer ett kungsörsband bättre än kent lovar jag att bli lokalpatriot ^^



Matilda:Ja längtar hem extremt mycket när jag hör det! Ska fira alla advent med tjejerna, julbord i svenska kyrkan, introducera pepparkaksbak här hemma och köpa glögg på IKEA. Första året jag har chans att hinna med så mycket julgrejs hemma när jag inte har nån skola. Så sitter jag här mitt i sommaren! Tabben!

2009-11-05 @ 01:57:03
Postat av: MiA

Du är en lojal lyssnare redan. =D

Även OM det hade låtit b... hade du inte hört det.



LOKALT, Jens Holgers rockar fett.



Mohahaha ;)

2009-11-05 @ 11:38:47
Postat av: Kim

Jag har lyssnat igenom skivan redan :) den är bra!!!

2009-11-05 @ 23:44:26
URL: http://riksost.blogg.se/
Postat av: Ida

Mia: klart jag är, skulle de låta skit skulle jag lyssna tills jag gillade det ^^ jasså. har jensholgers haft nån hemlig spening jag missat ^^ ?



Kim: det är den! ¨ska på konsert då ;) ?

2009-11-12 @ 07:46:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0