"Jumby wants to be born now"

Onsdag 25:e november

 

Vaknade i morse av att klockan ringde, trodde jag. Visade sig vara telen som ringde. Svarade ett sömnigt ”Hello, It's ida” och guess what! Det var min egen söta pappa som ringde från Sverige :D Jag som fortfarande hade halva huvudet kvar i något som jag har för mig var en mardröm, sa inte mycket vettigt. När vi lagt på kom jag genast på hundra frågor jag ville ställa. Det absolut bästa sättet jag vaknat på hittills minsann :)

 

Body combat idag! Den roligaste träningen i veckan. Insåg att det är sista gången jag kommer gå på det passet då det bara är 5 dagar kvar på mitt gymkort :O Kommer sakna det enormt. Skulle vilja ta med mig gymmet och alla gulliga instruktörer hem till Sverige. Hade iallafall grymt med energi idag. Så när passet var slut gav jag mig mot löpbandet på 7km löpning, istället för promenad som jag brukar hålla mig till. Var ett tag sen. Kommer kännas i benhinnorna imorgon. Min nya specialitet är att löpa med min ipod numera <3, sjunga högt på svenska och helst blunda. De har nämligen placerat en spegel strategiskt precis framför ansiktet. Vem vill se när man springer liksom! Väldigt distraherande måste jag säga.

 

Filmkväll hos Olivia i nya huset i Sandringham. Började bra med att vi blev lite ivriga i diskussionerna och hennes hostmamma kom in o bad oss va tystare för vi väckte barnen. That's au pair life! Kikade på The Unborn. Även fast de andra var skitcoola, var jag svinrädd. As läskig film. Började bra med att tjejen i filmen babysatt o ungen blev helt crazy. Jamen det var ju precis vad man ville se när babysitting är ens jobb ^^ Har iallafall ingen babymonitor som kan spöka hemma hos mig. *HostPaulahost*


När filmen var slut och vi kikade tågtider upptäckte vi att vi missat sista tåget! Vad förvånade vi blev. Sista gick redan kvart över tolv!


Att Melbourne är en av världens tryggaste städer att bo i är ingen slump. Är man ute efter tolv kommer man helt enkelt inte hem på annat sätt än med svindyr taxi. Alternativet är att vänta på morgontåget som börjar gå 5-5.30. Iallafall var Olivia snäll och skjutsade hem oss igen ^^ lyx!


Kunde inte somna direkt efter filmen, så fastnade på msn som vanligt. Går sådär med sömnen härborta alltså. Den kommer i kläm mellan min dag och dagen i Sverige!


Puss och Kram!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0