FF

Lördag 7e november

 

Fick ett grymt veckoslut efter ett par jobbiga jobb-dagar iallafall. Lördag morgon. Gick upp skitidigt och började göra iordning mig. Familjen kom också upp i tid eftersom Olivia ringde och väckte dem (; huhu

Men de har faktiskt sagt att vi ska ringa till hemtelefonerna istället såå... fair enough

När jag fixat mig klart och ska löpa iväg till tåget så får familjen syn på mig och det blir världens uppståndelse. Alla barnen ville kramas och berätta hur beautiful jag var. Valeria sprang runt och letar efter kameran och placerade mig på bakgården för fotografering. Ibland bara älskar jag den här familjen :) de är så söta.

Hade inte mage att skynda mig därifrån så fick löpa extremt snabbt till tåget med klackar och fixat hår medan Valeria ropade efter mig att jag inte fick glömma solkrämen. Hann precis till tåget(Y)

 

 

Mötte upp två sjukt snygga tjejer på tåget... följde strömmen av coctailklänningar, kostymer, extrema hattar, håruppstättningar och huvudbonader. Det var extremt varmt ute och att försöka vara snygg och inte svettas var en omöjlighet. Kom fram till Flemington horserace bana. Skitmycket folk. Det tog oss sådär hundra år innan vi fattade var man skulle komma in. Och sen hundra år till innan vi hittat Paula som kom in på ett annat ställe med sitt vip pass. Slog ner vår filt mitt i smeten och plockade fram vår medköpta matsäck.


Fick en chock när vi såg det första racet. Jockeysarna måste vara ett helt eget människosläkte! De väger sådär 10 kilo mindre än mig! Är hälften så långa och har bara skin och ben. Lovar de har spetsiga öron och kan flyga också!

Andra chocken kom när hästarna löpte förbi. Fyfan vilken fart :O skulle ALDRIG I MITT LIV sitta frivilligt på en häst som löper sådär. Sen ingen sadel eller nått. Måste ju vara skitlätt att ramla av... och då är man garanterat körd.


Kikade in i ett tält där de hade Tävling ”finast kläder” osv. Hälsade på hästarna och blev intervjuade. Orkade dock inte stanna hela dagen pga värmen :O hann bränna mig som det var! Nej. Naturligtvis hade jag ingen solkräm som jag sa till Valeria! Moget Ida (;

 

Stannade på Church st och drog till 7eleven..... nämligen sjunde november idag! SEVENELEVEN! = Gratis slurpee! Stackars indiern som jobbade fick kasta ut folk för det var proppfullt runt slurpee maskinen denna kokheta sommardag. Fick dock våra tillslut. Körde en blandning av alla de hade. Raspberry, strawberry kiwi, cola och nån blå berrygrej... riiktigt nice! Hoppas ni utnyttjade tillfället i Sverige med! Borde nästan vara en ledig dag :O

 

Kila hem till Paula och sen vidare till mitt hus. Familjen var på camping = FF wohooo ;)

Fick ett varsitt sexpack av Paulas heta hostpappa ^^


Svalka oss i mitt sköna air condition-hus och lagade mat. Kom in i serious talk och glömde bort tiden. Tillslut var det för sent för att bjuda in folket till förfesten. Men det fixade vi rätt bra själva. Det var det roligaste på länge XD

    -->   

Drog vidare till St Kilda där Cecilia, Catilyn, Krista och deras kompis Sarah var ute. Lyckades nästan kidnappa med två småkillar till St Kilda. Lyckades helt med att lura med en stackars bartender som precis slutat jobba hela vägen till st Kilda innan han kom på vad fan han höll på med och drog hem XD haha


Sjukt rolig utgång på Metropol bar, lyckades även bli lurad över gatan till The saints ett tag, innan jag fattade att alla andra dragit över gatan till ett annat ställe (Y)

 

Styrde även en helt crazy efterfest, (; huhu. Satt helt inne i en disskusion med Paula i vår extremsköna soffa. Höll låda ända tills jag hörde lite misstänkta ljud från henne... kollade, o där låg hon o snarkade!

Lagade mat och kika på that seventeens show innan jag tröttnade på ensamheten. Hade jag vart smart hade jag satt på Gossip girl.. då hade nån garanterat vaknat på en sekund ^^

Blev en riktigt oldtime sleepover! Massa mys (;

 


Mer photos kommer på facebook :)

<3 xoxo


Kommentarer
Postat av: Sophiie

Ah Ida du var asfin i klanningen! Sno med dig den hem! Forresten maste du komma ihag solkram, tank pa det obefintliga ozonlagret! Idag ar det cirka 7 grader har och dimma, sa jag slippar branna mig och fa cancer iallafall :)

2009-11-10 @ 10:21:49
Postat av: Amanda

Gud vilken fin klänning!

2009-11-10 @ 13:49:41
Postat av: Ida

taackk hörrni (: jao ska försöka.. ska lämna tillbaka den imorrn men kasnke kan låssas glömma? haha :D jao vet :O måste passa mig! ska imförskaffa mig en hatt som första steg, sen en t-shirt att bada i (Y) (:

2009-11-11 @ 13:59:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0