En dag i auschwitz, GG & Cookies, och massa resplaner!

onsdag 18:e nov

 

Bara chill idag, måste läsa klart ”New moon” innan filmen kommer :O bråttom! Lite body combat och sen legat ute på altanen och solat lite. Ska kila till bibblan på andra sidan gatan och låna lite reseguider, massa vänliga människor på gymmet har gett mig heaps of restips. Måste kolla upp allt nu. Taggad tjej (:

 

Stressig dag i måndags. Utan att gå närmare in på detaljerna funderar jag starkt på att skippa kaféjobbet nu. Ska ta beslut idag hade jag tänkt. Jobbade till halv nio och sen utgång med vår indiske kompis som åker tillbaka till Indien idag. Jag och Paula gav svenskt godis till resan. Behöver jag säga att hans indiske kompis spottade ut djungelvrålen i smyg ^^

Vi ångrade oss lite på utgångsfronten när vi insåg att det inte var många timmar tills vi skulle upp och jobba igen! Att hitta ett kafé som var öppet vid den tiden var inte det lättaste. I Brighton har vi ju Dendy Deli, men de vägrade gå dit, när de var lediga från jobbet för en gångs skull. Förståeligt.

 

Åkte bil in till stan och så visade de oss de ”gömda” guldbarerna i stan. Gick in i nått som liknade en källare "Cookies". Gick upp 8 våningar med trappor. På takvåningen fanns det en bar med konstgräs, sackosäckar och en stor bioduk som visade filmer varje dag. Skitmysigt. Tog ett program, så blir att dra dit sen igen. Dock stannade vi inte länge eftersom det var ganska kallt och deras kaffemaskin var trasig ^^.

Gick vidare till en liten gränd. Hela gränden skrek att vi inte borde gå in där. Men längst inne fanns en liten dörr till världens mysigaste bar "GG". Låg typ i en källare. Lite indiskinsprierat med toffsar och kuddar överallt. Och som hål in i väggen där de var soffor och bord.

 

... helt omoget lurade paula dem att ”fitthår” på svenska hade ungefär samma betydelse som ”great” ... lite omoget, väldigt roligt... skrattade tills jag grät. Smakprov på facebook om nån är sugen ^^

 

Nu äre bibblan som gäller :)

 

puss&kram!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0