Chicago - The Musical

Torsdag 26:e november

 

Nöjd idag! Berättade för James på gymmet att det var mitt sista pass med honom på kimaxen, eftersom mitt kort expires på måndag. Han löpte iväg, och två minuter senare kommer han tillbaka med ett gratis 2veckors kort till mig :D haha nån var sjukt lycklig ^^ Sa ju att intruktörerna är guld här! Så nu blire gymma vidare (:

 

Åkte in till South Yarra idag. Lite shopping helt själv. Skönt att kunna sega hur länge man vill utan att behöva känna att man sinkar nånannans tid. Jag som har fetaste betslutsångesten i vanliga fall hemma liksom. Ni kan föreställa er hur det är här! Ska man äta finns det hundra tusen ställen attt gå till, sen ska man bestämma VAD man ska käka också. Och kläderna är ju inte ens att prata om. Har sett sjukt många kläder som jag verkligen vill ha. Kan inte bestämma mig.

Skällde på Paula att hon gick och köpte en bikini för 90 dollar när vi håller på o sparar ^^ och guess what. Efter mycket om och men kom jag hem med en bikini jag med, precis lika dyr, men FAN va snygg den är! Köpte dessutom ett par shorts. Gillar dem så jäkla mycket. Ska nog köpa fem likadana i olika färger ^^ Så nu får jag leva fattigt tills... imorrn när jag får lönen ^^ överkomligt.

 

Vädret idag är kvavt, varmt, regnigt och åskigt som sjutton. Lite maffigare med åskan här när den ekar mellan höghusen, än hemma i Kungsör :)

 

Ikväll var det äntligen dags för ”Chicago The Musical”! :D så jäkla taggade. Elisabeth kunde inte följa med och sa att vi fick göra var vi ville med hennes biljett. Hm. Ringde och frågade runt lite, men var kort varsel så inga som kunde.

Hittade till Her Majesty Theatre som var översållad med reklam för Chicago för att få in den rätta känslan. Gick och köpte lite mat, och funderade på vad vi skulle göra med den sista biljetten. På 7 eleven jobbade det en trött, hardworking indisk familj som verkligen såg ut att behöva cheer up lite. Så gick in och frågade ”dottern” om hon ville följa med på musikal med oss. Hon log lite försiktigt och verkade skitblyg. Så pekade hon på pappan i familjen o han sa ”jag hänger på”. Det var ju inte riktigt såå vi hade tänkt det. Ingen gentleman där inte. Men okej. Satte oss i salongen och inte långt efter kommer pappan som hunnit bytt om till snyggkläderna. Tror han uppskattade det riktigt mycket! Dagens goda gärning. Avklarad. Han köpte godis till oss i pausen och efteråt fick vi hänga på o ta vad vi ville från 7elvenen.

 

Men iallafall. Back till musikalen. Den var riktigt grym! Det enda jag störde mig på var att de gjort Roxy till en dum blondin. FÖR överdriven. Men, de gjorde väl sitt till musikalen det med. Sen vare färdig gnällt. För resten var sjukt bra. Det var så kul o se den på engelska så de blev de riktiga sångerna. Kunde inte låta bli att sjunga med som vanligt till Paulas förträt. Dock hade vi en skitdryg tjej framför oss som vände sig om och gjorde bitchblickar så fort vi råkade viska nått till varandra. Och nej, vi pratade inte hela tiden. Och så satt det en tant brevid mig o smaskade på en subway macka som luktade förjävligt. Höll för näsan för att slippa kväljningarna! Inte okej. Satt och käkade Malteasers och var avundsjuka på alla sjuukt heta danskroppar. Lite för mycket cameltoe och slickbrallor på killarna. Men shit vilka heta tjejer. Jag tyckte de gjorde allting skitbra och fick med det allra bästa ur filmen. Paula som e danssnobb gnällde på dansarna och Olivia som inte hade sett filmen fattade inte att de var i ett fängelse. Och det var sant. De hade i stort sätt ingen rekvisita så det var inte alls uppenbart! De räknar med att man sett filmen innan.

 

Det här är och kommer alltid vara min absoluta favoritlåt från den musikalen. Har ni inte sett den innan – Gör det!

 

http://www.youtube.com/watch?v=DOImN4Ayesw

 

Efteråt satt vi o hängde på en bar vid federation square. Fick precis reda på att det är trådlöst internet över hela federation square :O Hur ska man får reda på det liksom! Skit mysigt. Måste dit och hänga med datorerna nån fin dag :)

 

Blev ännu en sen natt. Inte okej, men helt klart värt det! Har ni chansen att se musikalen, gör det :)


Kommentarer
Postat av: pappa

Det är faktiskt åskvarning i sverige nu och förförsta gången på 150 år så var nov. varmare än okt. Tänk vad du missar...

2009-11-27 @ 15:46:03
Postat av: Matilda

Jag vet inte om jag tror att ni inte pratade så mycket under föreställningen - jag känner allt till hur det brukar vara när vi går på bio^^ Avundsjuk är jag i alla fall, nu vill jag också på musikal :P

2009-11-28 @ 21:06:34
Postat av: Ida

Pappa: hhah jaa märker det! men 15grader + hemma på julafton har jag hört ryktas om ^^ låter ju sådäär!



Matilda.. jag förstod att den kommentaren skulle komma XD hahaha <3

2009-11-30 @ 01:45:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0