Campari

Fredag 6e november

 

Var överlycklig. Idag skulle jag få lyssna på kent albumet. Insåg snart att det inte var ”idag” förrän om tio timmar i Sverige. Irriterande!

 

För att gottgöra dagen innan vaknade jag med ett strålande humör och hjälpte till med allt man kan tänka sig tills ungarna kilat iväg till skolan.

Själv kilade jag till Hampton på ett THT pass. Träffade Cecilia och Kaitlyn som vi träffade på hemmafesten och som bor här i närheten. Kände först inte igen dem. Lite pinsamt ^^ Gav oss tips inför Häst Racet vi ska på imorgon som Jag Olivia och Paula bestämt oss för att gå på. Visste dock inte om vi skulle få några biljetter än. En lite spännd stämning la sig i familjen när de helt plötsligt bestämmt sig för att impulsa och åka iväg med elva barn och campa! (Sofias födelsedagskalas) De frågade mig om jag ville med... Det ville jag ju absolut inte! Helt slut efter veckan och då ägna helgen till att ta hand om andras barn :S Sa att jag redan bokat att jag skulle på hästracet och kom undan med det.

En en gång ett exempel på varför jag måste ha ett tidsschema och varför det är så svårt att fixa ett till mig! Framförhållningen är NOLL.

 

Tog tag i våra planeringar för en gångs skull! Paula åkte och köpte biljetter i Gardenvale. Jag ringde och frågade Mercedes om jag fick låna hennes fina klänning som hon hade köpt till racet någon vecka tidigare. Frågade även Åsa, Valerias svenska kompis, om hon hade någon huvudbonad jag kunde få låna. Allting löste sig perfekt. Skulle möta upp Catrin och Elisabeth när jag slutat jobba, vilket på fredagar brukar vara tidigt eftersom ungarna inte har några aktiviteter då.

 

Valeria skulle bara hämta Martina och jag var kvar med tjejerna. 2,5h senare kommer hon hem. Kunde inte lämna huset under tiden för tjejerna var här. Hade ingen aning om när hon skulle komma hem eller när jag fick sluta. Hennes mobil var död. Fredag kväll.

DÄRFÖR måste jag ha ett tidsschema!

 

Åsa var snäll och kom förbi med hatten eftersom jag inte visste om jag skulle hinna komma förbi under kvällen ens. Kändes så taskigt att behöva be om det.

 

Kilade iaf in till city o mötte upp Catrin och Elisabeth. Vi hittade den här gången till Mercedes restaurang, Campari, där vi skulle käka och jag skulle få klänningen av Mer. Klänningen var skitfin, dock lite förstor. Det kan jag leva med. Hatten var för stor. Tänker dock ta med den imorrn iallafall när Åsa vart så snäll och lånat ut den. Käkade våra gormet pizzor och trötta efter en varm dag kilade vi hemåt sen. Lämnade ett ”tack för pizzan” meddelande och önskade dem ”happy seveneleven” inför morgondagen^^Mer om det imorgon!




Kom hem och fick kent skivan av bästa annsofie :D någon satt och hoppade i sängen medan de laddade (;

Lång dag imorgon<3


Kommentarer
Postat av: MiA

Scheman är helt klart underskattade =)

2009-11-09 @ 17:59:24
Postat av: Sophiie

Ida din blogg är så himla osynkad med verkligheten! hästracet var ju evigheter sen! skärpning segis :D

2009-11-09 @ 20:00:38
URL: http://sofiaanholm.blogg.se/
Postat av: Kimzan

Kents röd är såå fantastisk! :) jag älskar den hihi

2009-11-09 @ 22:31:53
URL: http://atminstonemusik.blogg.se/
Postat av: pappa

Mera Kent... Lyssna/Kolla på Carolina Wallin Péres "Pärlor och svin" och tyck.

2009-11-10 @ 12:47:45
Postat av: Ida

Mia: hur ska man komma ihåg/ hinna allt utan att planera!? för mig ett mysterium.



Sophiie: Även om jag skriver rätt dag så blir det ju osynkat! är ju inte samma dag för dig.. tycker jag är duktig och skriver datum iallafall för att underlätta ;)



Kimzan: man gillar den mer och mer för varje gång man lyssnar :) som alla deras skivor :D



pappa: japp gjorde det nu! skitfint verkligen :P kanske nått för jensholgers? ;) dock inte såå mycket förändrat mot orginalet kändes de som..

2009-11-12 @ 07:49:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0