1 månad kvar till julafton och sommar så långt ögat ser

tisdag 24 november:

 

Idag är det en månad kvar till julafton och tiden går något sjukt snabbt här! Känns som jag precis kommit hit och ändå har jag i princip startat ett helt nytt liv här med nya rutiner och nytt folk.

Det innebär också knappa 4 veckor kvar innan min familj kommer ner, och det innebär också knappa fyra veckor att hinna med allting jag vill få ut av Melbourne! Känner mig jättestressad. Haha. Melbourne är verkligen en as härlig stad. Det är inte konstigt att man träffar många som aldrig i sitt liv varit utanför Melbourne här. Allting finns här. Skulle jag ha min familj och mina kompisar här nere skulle jag stanna för gott. Eller iallafall inte ha något emot att flytta hit ett tag.

 

Man vänjer sig också läskigt snabbt fast allting är väldigt annorlunda mot hemma. Träden är inte likt något jag sett förut. Jag har utvecklat en insektsfobi som jag aldrig haft förut. Eller ska vi kalla det ”respekt” mot alla dödliga läskiga djur vi har down under. Förra veckan såg familjen för övrigt en red back ute på gården... läskigt!

Kommer även ihåg första gången jag hörde fåglarna när jag var själv i huset. Blev skiträdd o trodde någon tv slagits på. De lät bara högt för de inte har någon isolering i väggarna. Och så lät fåglarna som ett tv spel. (internt ungefär som när man skakar på de där instrumenten i jensholgers väskan med smilyface på) haha.

Andra fågelupplevelsen var när jag svettig cyklade hem från gymmet med hjälmen och ryggsäcken i högsta hugg. Plötsligt hör jag någon vissla ”snygg melodin”. Lite halvnöjd vänder jag mig om o tänker va de e för störd en... ingen där. Sen hör jag det igen o ser en liten fågel sitta på staketet XD hahah. Så det är alltså ingen bra idé att ragga med här nere... ingen kommer reagera.

 

Körde gymma-efter-en-frukt-till-frukost-knepet idag. Funkar alltid hemma! Min och Matildas specialitet att träna innan frukost. Här var det helt omöjligt! Kanske för jag jobbade en timme innan gymet. Orkade ingenting. Skitjobbigt och dåligt humör. Förstörde hela min dag. Blev inte bättre för att jag käkat sen heller. Fortsatte och vara seg! Ska jag aldrig göra om!

Tänkte pallra mig in på lite shopping i South Yarra, men Paula ringde och frågade om jag ville komma o fika lite på hennes banankaka och hälso muffins hon bakat. Haha våra familjer är som dag och natt! Hennes är hälsofreak som inte äter kolhydrater och barnen har aldrig sett en normal kaka. Här i min familj fick ungarna panik när jag berättade att vi inte hade hot cheese rolls i Sverige. Har även haft lite fighter när jag vägrat ge ungarna tårta till frukost och Valeria kommit ner och sagt ”klart de ska ha tårta till frukost”

 

Gick iallafall över till Paula. Så underbart praktiskt att vi bor på samma gata! Planeringsfreak som vi är satt vi och planerade allt in i minsta detalj om hur vi skulle hinna med allting i Melbourne på 4 veckor.

 

Alla ungarna skulle till tandläkaren idag = tomt i huset på både barn och mamma. Lyx! Lagade mat och kollade Johan Falk – Vapenbröder. Älskar filmerna! :) Var helt inne i familjelivet att jag bara fortsatte jobba på tills alla ungarna sov. Ibland är man en bra au pair. Har jag inte fått det att verka så, måste jag bara tillägga att jag verkligen tycker om min hostfamilj (:

<3


Kommentarer
Postat av: pappa

jens@holgers bokade midsommarspelning i går..."fåglarna" på köpet.

2009-11-25 @ 15:47:26
Postat av: Matilda

Ida, när vi har morgontränat har det varit lågintensiv träning och inte gym innan frukost - vilket jag inte hade rekommenderat :P men men då vet du hur det känns. Jag kan ju glädja dig med att jag har gjort samma miss en gång och löpte hårt en morgon innan frukost - stod i duschen och trodde jag skulle dö i magsmärtor och yrsel :P Bästa sättet att se att något inte funkar är att testa det själv :)

2009-11-25 @ 19:02:39
Postat av: Ulla

Men Ida, ska du inte tillbaka till Melbourne efter rundresa med mor,far och Felix? Vad ska du hitta på då?

2009-11-25 @ 19:54:50
Postat av: Sophiie

haha en såndär snygg-fågel har vi i vår trädgård om somrarna :P första gången den dök upp tog det flera veckor innan jag insåg att jag trots allt inte hade en stalker som hängde och spanade i buskarna :D

2009-11-25 @ 20:06:32
URL: http://sofiaanholm.blogg.se/
Postat av: pappa

http://www.dn.se/kultur-noje/musik/thastrom-1.1002029

Inte varje dag... tror inte han bloggar :-)

2009-11-26 @ 17:07:46
Postat av: Ida

pappa: haha lylligt! vart då?



Matilda: var bara ett mesigt aerobic pass så trodde jag skulle klara det ^^ men humöret var inte på topp! får börja promenera innan istället då (;



Ulla: joo jag kommer tillbaka till melbourne :P ..ett tag ^^



Sofia: haha jaaa lite besviken blev man XD meen meen (;

2009-11-30 @ 01:42:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0