Torsdag 17e december.

Sitter i köket och funderar på vad jag ska göra med dagen. Man får en känsla av total frihet härborta. Inga krav, inget tjat, inga måsten. Jag kan gå en hel dag utan att kolla på klockan, för jag har ingen tid att passa, om jag inte vill.

 

Idag sov jag tills jag vaknade av mig själv. Tänk om man kunde göra så varje dag. Utan anledning vaknade jag kvart över nio. Drömmen tog slut och jag var pigg. Det var tyst i hela huset och jag var bara tvungen att veta hur det skulle gå för Helena och Daniel. Lyckas de fly med varandra?...

 

Lugnet i min morgonpromenad förstördes dock. Hatar flugorna härnere! De är inte som de snälla flugorna i Sverige, som man viftar bort en gång och så ger dem sig. Nej, här är dem överallt. Viftar man en gång är de tillbaka efter två sekunder. Försöker krypa in i näsa, ögon, munnen, överallt! Och de är många! Så äckligt!

 

Åska och regn idag, så man behövde inte ha dåligt samvete över att sitta inne.

 

Packat, diskat, lagat mat, tvättat och städat idag. Inte många dagar kvar tills jag åker nu :)

 

Hade fått i uppgift att tömma kyl och frys innan jag åker.

Grejen var att Valeria hade tänkt, eller inte tänkt, och skulle ta med olja i en petflaska på flyget. För övrigt hade jag råkat hällt ut hälften och sen nekat till det. XD. Iallafall fick väl Miguel henne att inse att olja och tullen inte gick bra ihop.

Tänkte göra slut på den oljan först, som ändå var i petflaska tänkte jag.

När min tortelinisar sen fick en läskig bismak kopplade jag sakta. Oljan luktade misstänkt mycket som... hm inte olja. Ringde Paula med panik för mitt liv.

Vad ska jag säga... jag lever fortfarande iallafall.

 

Lyssnat på Malin Åkermans sommar i P1. Skrytig attityd men jag gillade hennes program.

 

Har snöat in mig på Taken by trees. Samtidigt som jag bestämt mig för att börja måla. Varvat med min braiga bok. Blev uppryckt från mitt bohemiska levande av Lisa Ida och Paula. Förfest.

BBQ var planen. Men var sådär sugen på att stå en meter utanför varma huset i regnet och grilla. Äkta bbq i ugnen. Fick för övrigt beröm för min potatisgratäng av tjejerna. Det ska jag leva på länge ^^

 

Skitkul preparty som vanligt :) och väldigt musikaliska drog vi iväg till tåget. Vagnen fick bevittna äkta svenk moraträsk. Antaligen trodde dem vi var utvecklignstörda. Bättre blev det inte när vi körde ett misslyckat superman hopp a.k.a. Pappa i solna hopp, i ett försök att hinna hoppa av i Balaclava. Men dörrarna hann låsas och vi hamnade i Windsor. Varför känns det så typiskt oss!

Träffade iallafall en trevlig kille på stationen som vi frågade om vägen tillbaka. Paula tyckte de var misstänksamt att han hade plasthandske, men ändå blev vi skitförvånade när han börja måla grafitti över hela väggen. Vi fick förklarat för oss att det var hans ”fuckin crew” när han skrev MSc

istället för att måla nått snyggt. Helt lugn sa han att polisen kommer snart och att han inte hann förklara vägen. Och vi har allt på film XD wtf!

 

Tröttna tillslut och tog en taxi till St Kilda efter att gjort oss osams med en liten kille som ville att vi skulle köpa ut till honom.

 

Viktor som verkligen tyckte vi skulle ut i St Kilda skulle hem när vi kom. Och bästa ställena var stängda!? Vi hamnade iallafall på en club som heter roberta. Och Paula träffade sin framtida man. Vad vare han hette? Yang? Ching? Hong? ^^


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0