Superhjältejul i Aussie

Fredag 4 december

 

Just nu sitter jag och kikar julkalendern på svt.se och äter marabou choklad <3 . Har bestämmt mig för att följa hela. Hade jag vart liten när den här julkalendern gick hade jag garanterat gillat den. Kan erkänna att jag sitter och småskrattar lite för mig själv då och då.

 

Efter en sen kväll igår fick jag Paula på sleepover. Min familj som vanligtvis brukar dra sådär 8.40 segade idag ända till 9.15 innan de fick tummen ur arslet och kilade iväg. Sofia och Martina har kommit på en ny lek. ”Copy everything Ida's doing n sayin' ” heter den. Den går ut på att jag frågar om de vill ha toast till frukost och får två ekon i form av ”do you want toast for breakfast” till svar. Slutar alltid med att jag pratar svenska istället och de bubblar av garv och börjar prata på sitt låssasspråk som tydligen låter som svenska. Har även börjat fått kramar lite sporadiskt av dem :) supermysigt.

Nackdelen är att det tar dubbelt så lång tid att få iväg dem till skolan.

 

Var iallafall förkyld som få idag, så inget gym. Jag och Paula käkade gröt med massa olika frukt på i favorit sofforna och kikade ”year one” as rolig film ^^ .

 

Bra väder idag, så jag packade med mig lunch och snodde några inlines. Åkte på betong cykelvägen längs havet nästan till st Kilda och spenderade eftermiddagen läsandes på stranden. Kändes lite som en inlina till skillinge med Matilda utflykt ^^ .. någon smyglängtar hem, även fast jag vet att det inte riktigt är den säsongen nu ändå! Riktigt härligt var det iallafall :)

 

Har verkligen noll fredagskänsla. Men den här helgen planerade vi in i minsta detalj för att förra var så misslyckad. Dock blev planerna förstörda av babysitting på lördag kväll :S blev sååå förbannad. Fick reda på två dagar innan och har babysuttit en månad i sträck nu! What can you do...

 

Så nu ska jag fixa mig lite och kila till Paula. Ska träffa lite nya tjejer idag, sen blir det utgång. Blir nog nice bara jag taggar till lite.

 

Mer om det imorrn :)

 

pusspusspusspuss!


Kommentarer
Postat av: pappa

Mamma föredrar http://www.sr.se/barn/julkalendern/

Nelly har en hund som pratar...

Inga paketönskningar?

2009-12-04 @ 10:10:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0