Spindelfobi!

1:a December

 

Har fortfarande inte hittat julkänslan. Just nu skulle jag kunna åka härifrån bara för att maten är så crapig...Storhandlandet igår lät hoppfullt. Men nej, all frukt var till Valerias skola. Alla kakor, choklad scones, godis och dulce leche, konstiga argentinska karamellpålägg, var till oss. Panik idag vid dinner. Valet stod mellan pizza och chicken nuggets. Jag dör!

 

Händer inte mycket här för tillfället. Lite lack of inspiration. Har malt igenom Mebournes alla turistattraktioner. Ingen idé att söka extrajobb än, när det bara är knappt två veckor kvar tills jag åker härifrån. Vädret är för tillfället kasst. Imorrn ska det börja stiga över 25 sträcket igen så man törs gå ut. Dessutom har jag en bra bok och en obotlig tröttnad hängandes över mig. Såå.. i mitt nymöblerade rum, that's where you find me.

 

Har lärt mig äta sushi. Har aldrig tyckt om det i mitt liv. Men vad gör man inte hellre än att äta snitschel. Brr..

 

Ligger farligt nära slutet på New Moon. Ska hitta lite mer tid att läsa på, sen blir det bion. Längtar! Har blivit lite överdrivet besatt av det där nu. Drömmer till och med om de djupa skogarna i Forks.. skärpning ^^

 

Vet inte om jag gjort något fel men iallafall var det dags att tampas med alla redbacks och familjen tänkte: ”hey, vi offrar au pairen!”

 

Med det menas att jag gått runt hela eftermiddagen med en spiderweb-brush och kallblodigt dödat massa spindlar, bara i självförsvar såklart!

Hemma i Sverige hade jag fångat dem i en liten burk och släppt ut dem. Här är alla spindlar potentiella mördare. Så tar inga risker. Blir man biten av en redback är det bara att åka till sjukhuset dirr, gärna döda spindeln och ta med så personalen är säkra på vilken sort det är. Lite info om den allmänna säkerheten.

 

It's a dangerous job, but someone's gotta do it !

 

Nu ska jag kila ut och möta Olivia. Blir att hänga på Dendy's, eller om vi ska tordas testa något nytt ställe idag! Haha. Paula kommer när Gossip girl är slut^^. Två nya tjejer, Lisa & Ida, kommer också. Ska bli kul.

 

Yours truly, Ida <3


Kommentarer
Postat av: Sophiie

Ahmen min hostmamma då som har börjat härma allt jag äter; keso, rågbröd, ägg, rödbetor osv. Hon åt aldrig det innan, och när pappan påpekade det fick hon damp och hetsade "DET HAR JAG ALLTID GJORT". Hon har till och med börjat använda samma slags frukostskål som jag; dom som varit oanvända ända tills jag kom. WHO'S MENTAL?

2009-12-01 @ 19:52:12
Postat av: Ida

hahahahahahha :D tippat XD någon mår inte riktigt bra XD!

jag har fått mamman att gå på gym.. men hon börjar hon tröttna lite nu (; förebilderna! haha

2009-12-03 @ 10:12:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0