Slickad av en tiger

Torsdag 3:e december

 

Kimax imorse. Efter passet kom en tant fram till mig och börja ge mig massa tips om hur jag skulle förbättra min slagteknik, och tjata om min överrörliga rygg. Lite komiskt då hon själv ser ut som Quasimodo utan att tillsynes ha vidare slagteknik. Trodde hon var där på rehab. Bara tacka och ta emot. Kan inte låta bli att fundera om hon har någon boxningsbakgrund när hon slängde sig med värsta termerna osv. Ska studeras nästa vecka!

 

Det fina vädret som jag hoppats på idag, kom inte. Iallafall inte solen. Även om det var väldigt kvavt och varmt ute. Det var inte tillräckligt för att dra ut mig från huset.

 

Mitt jobb ser ut såhär. Jag har vissa timmar schemalagda, då jag måste vara hemma och ”babysitta”. Under de timmarna har jag också uppgifter som jag ska göra. Packa grejer, städa, stryka, osv

Nu börjar jag komma in i rutinerna här. Mina uppgifter går snabbt och jag planerar dem bättre.

Det resulterar ofta i att jag har ”jobbtid” kvar när jag har avslutat alla uppgifter. Tid som jag måste vara hemma, men har ingenting att göra! Eftersom Valeria har fallenheten att få mig skitstressad så fort hon är i närheten så har jag blivit expert på att ”fejkjobba”. Tex. Sitter inne på mitt rum och när jag hör henne gå i trappen går jag ut igenom toadörren, så det helt obemärkt ser ut som jag vart på toaletten bara, inte suttit vid datorn osv.

 

Det känns fruktansvärt onödigt! Mitt jobb är ju ändå att vara hemma med ungarna. Så borde jag inte kunna göra vad jag vill bara jag är hemma då, när alla uppgifter är klara.

 

Well, det är som Sofia beskrev det, ”som att bli slickad av en tiger” ( Hon kan vara hur snäll som helst, men man är hela tiden beredd på att få huvudet avslitet.)

 

Min egen jämförelse var när Martin i ”män som hatar kvinnor” ska strypa Mikael i källaren och frågar om han vill ha ett glas vatten.

-Ja tack
-Se, du är precis som alla andra, en liten mänsklig handling och så tror du att jag ska låta dig leva 

Vissa dagar älskar man och vill aldrig åka hem härifrån. Andra dagar hatar man stenhårt och förstår inte vad man gör här. Men jag och Valeria börjar förstå varandra mer och mer nu, så det blir mindre skäll och missförstånd.

 

När jag jämför nu, förstår jag att de första veckorna var riktigt tuffa.

 

Vi satt och pratade idag bara vi två. Upptäckte att hon har jättefina blåa ögon, och faktiskt är väldigt söt. Vi pratade om hennes pulverdieter. Tvärt emot vad jag trodde så verkar hon ha rätt mycket koll på vad hon gör. Fick lite mer respekt av mig där.

 

Kvällen spenderades med Paula i huset. Den snälla tjejen gör allt för att jag ska trivas här nere^^. Ger mitt nummer till olika killar på tramen, försöker passa ihop mig med australienska killar med båt så att vi alla ska få åka wakeboard ”offra dig för gänget” och lägger ut mig på singelsidor på nätet med den fina förklaringen, att jag har tummen mitt i handen och är en oslipad diamant. Hahah

<3 på dig Paula ^^

 

Hade även lite drama här på kvällen. Kan säga: Manuella lysen på bilen(!?), högljutt larm, unge som glömde säga att hon redan fixat skjuts från city och hysterisk Valeria. Räcker som sammanfattning. Nånstans där kände jag att det var dags att börja dra sig tillbaka in på rummet för kvällen ^^

Ciao<3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0