not just another bbq

söndag 7e december...

 

Vaknade omringad av mina girls. Funderade på hur jag skulle hantera situationen med familjen, då jag aldrig frågat vad de tycker om nattligt sällskap. Det behövde jag inte oroa mig för. När jag kilade ut efter vi kikat julkalendern och halva rädda willy, var familjen inte ens hemma! Första gången de dragit utan att säga till mig vart! Haha

 

Glömde bort tiden och helt plötsligt blev det skitbråttom till Svenska kyrkans marknad som jag verkligen ville se! Jag och Paula skyndade oss dit. Blev nostalgiska över alla skandinaviska grejer och människor. Tjurade lite över att kyrkan utnyttjar stackars hemlängtande svenskar och sätter hutlösa priser... Sen köpte jag ändå en skagenrörsmacka... var bland det godaste!<3

 

Kiten skulle troligen bli inställd ”lack of wind” men idag var vi envisa. Åkte dit och mötte Olivia. Och så väntade vi på vinden. Och den kom!

”I told you so” fick Olivia äran att säga till den kaxiga kitetjejen som har blivit fejksnäll mot oss numera.

 

Idag skulle vi upp på brädan. Fick iallafall lite skratt när vi misslyckades och flög som vantar efter kiten. De få gånger jag lyckades komma upp på brädan blev jag så förvånad att jag klantade mig med kiten och flög i vattnet istället. Kan vart bland de svåraste jag gjort ^^ Tror det är riktigt kul när man väl kan det sen. Men innan dess måste man ha grymt mycket tålamod.

Efter varje gång man misslyckades var man tvungen att försöka få upp kiten i luften igen. Slog man i vattnet för hårt åkte luften ur och man var tvungen att ta upp kiten på land, pumpa och trassla ut alla snören. Heldagsjobb!

Även fast vi inte lyckades väldigt bra så kan vi iallafall all fakta, säkerhet, utrustning och basic kunskaper om kitesurfingen för att kunna hyra egen utrustning och bara sätta igång att träna som sjutton. Enough om det..

 

Bbq som var planerad på kvällen lockade sjukt mycket efter att ha druckit 70 liter saltvatten och nästan tre timmar med våtdräckter plaskandes bland maneter.

 

Åkte till Sandringham och blev hämtade av Corey. Åkte till hans hus. As fint, nyrenoverat med altan trädgård och grejer. Trädgård är inte alls vanligt här! Luke och Andrew var där och senare kom några andra kompisar också till dem. Corey är då grabben med båt som Paula försöker fixa ihop mig med (Y)... inte bara båt upptäckte vi! Ett nice hus, dyr bil, jetski i garaget, VÄLDIGT verklighetstrogna ödlor utspridda i hela huset och roliga kompisar.

 

Kvällens höjdpunkt var Corey som bekräftade det vi trodde om australienares kunskap om ishockey.

”We DO have icecoffe here!”

 

dagensk felsägning ^^ shit vad jag garvade.

 

Fick skjuts hem på kvällen! Det var guld värt. Har blivit tåg-rädd sen Ida berättade en skitläskig true storry tunnelbane-skräckis, som Lisas kompiskompis, råkat ut för i USA.

Hon hoppade på ett tåg sent på natten. Ville inte sätta sig i en vagn som var helt tom, så hon valde en med några killar i och en tant som satt och sov brevid dem. Helt plötsligt hoppar en man på tåget och sätter sig sätet brevid tjejen. Och så säger han ”hoppa av vid nästa station”. Hon törs inte göra annat och lyder honom. Mannen hoppar också av på stationen och börjar följa efter henne. Hon springer. Han följer efter. Tillslut får han tag i henne och säger. ”Du behöver inte vara rädd för mig. Jag ville bara varna dig. Tanten du såg på tåget sov inte...Killarna hade precis dödat henne”

 

Blir nästan tårögd när jag tänker på den... Får rysningar längs hela ryggen.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0