Lucia

Söndag 13e December

 

Grattis Christoffer (:

 

På grund av, eller kanske tack vare mina pensionärs fasoner, dvs vakna alldeles för tidigt och inte kunna somna om, så var jag först uppe. Kände på mig att ”dagen innan avfärd” inte var någon bra dag att vistas i huset på. Kilade ut på morgonpromenad.

 

Stressa och cykla iväg till st Kilda och sista kitesurfing lektionen, trodde jag...Olivia hade blivit sjuk och Paula visste inte att vi hade lektion. Där stod jag svettig i värmen och ont i rygg och handled efter cykelturen på 30 min. Som tur är går jag inte någonstans utan min bok. Så placerade mig på rygg i parken med Harry Hole och hela nazistgänget.

 

Väl hemma råkade jag sticka ut huvudet från rummet för att visa familjen att jag levde. Vilken nybörjar tabbe! ”Ida can u please do me a favour” Den meningen står på min hatlista...

Oså var jag i full färd med att leta efter försvunna DS nintendon, thongs mm.

 

Paula ringde och jag tog min flykt med tåget till South Yarra, tram till Toorak. Inte att glömma! Det är lucia idag! och svenska kyrkan var inte sena med att påminna om det :)

Kyrkan var proppfull. Ett halvhjärtat luciatåg med felsjungningar, vild blandning av språk, och folk i alla åldrar, bjöds det på. Det som alla ändå kom för var ju fikat efteråt. Lussebullen!

 

Julstämningen förstördes lite när vi gick ut och satte oss och fikade i den varma sommarkvällen. Men man kan ju inte få allt ^^

Hade velat sett kungsörs lucia i år. Nån som såg det får gärna tjalla hur det var (:

Sjukt att det redan gått två år sen vi hade sjukt roligt med hela luciagänget! Känner mig som en gamling! ^^
Då hade jag aldrig trott att jag skulle sitta här i värmen nu (:


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0