Idas bekännelser

Lördag 6:e December

 

Träffade Paula, Lisa och Ida vid tåget strax efter mitt uppvaknande idag.

 

Råkade ut för min första svenska incident. Hoppade på tramen och där det var ett fyra-säte satt det en tjej i hörnet och lyssnade på ipod.

-Okej, vem vill sitta i hennes knä, klämmer jag ur mig

Och så kommer det...

 -Nemen är ni också svenskar!.....

…................................. . . .

 

Haha .. aja, kunde vart nått värre! Hon hade iallafall gått en cowgirl kurs utanför Melbourne, verkade as coolt. Var glad att jag inte sagt något värre än det jag gjorde när hon berättat om jobbet:...

Det var helt lugnt att skära halsen av får, men det var lite läskigt när de kastrerade kalvar.

Låter inte som man vill bråka med henne ^^

 

Blev frukost/ lunch på IKEA. Bästa dagenefter maten nånsin! Som vanligt blev vi fast i maten och glömde tiden. Det är såna sjuka avstånd här! Även fast kollektivtrafiken funkar väldigt bra så måste man alltid ha en extra timme inräknad. Med det ville jag säga att vi inte hann åka till the christmas bazaar i Svenska kyrkan som vi planerat. Istället fick vi skynda oss till kitesurfing lektionen.

 

Jag och Paula hade vår vanliga tur, tänkte att efter alla tågincidenter var det säkrast att ta tramen! Då hade vi inte räknat in hela demonstrationståget som gick längs Flinders st och stoppade alla tramar.

Trotts min irritation över förseningen kunde jag inte låta bli att få rysningar över engagemanget de här människorna hade. Ville nästan hoppa med i ledet och brinna lika starkt för det här som de gjorde.

”say it loud, say it clear, refugees are welcome here” var budskapet, vilket ingen i de närmaste kvarteren kan ha missat.

Efter krångel och byten med tramen så hittade vi helt plötsligt en övergiven och vilse tjej på en hållplats. Olivia hette hon visst ^^. Vi blev lika förvånade allihopa, men då var vi iallafall samlade inför lektionen. Så åkte dit tillsammans.

För första gången på hundra år kändes de som, var inte lektionen inställd! På med våtdräkterna och ut i vattnet! Body draging med kiten och olika tekniker för att ta oss runt i vattnet lärde vi oss. Hade aldrig anat att det skulle vara en hel vetenskap bakom det här med kitesurfing! En skitrolig lektion och så fick vi våra Kite Republic t-shirtar. (Y)

 

Fick reda på att försegår lite ”paxningar” mellan killarna vem som ska få ha våra lektioner ^^ Timmo's the boss. Så han hade första tjing.

 

Efter blev de donken. Lite tur i oturen så blev det ingen Rooftop cinema för någon. Det var fullbokat. Jag skulle iallafall babysitta, så hade redan gett upp den planen.

 

Istället kilade vi in på federation square och kollade på Cata när hon hade dansuppvisning. Riktigt kul att se. Kommer snart en liten film på FB.

Träffade familjen där. Så Paula och Olivia hängde på i bilen hem till mig och babysatt. Pizza till ungarna och sen nattning. Och så var tvn och sofforna våra! Gone in 60 sekunds och sleepover

^^ <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0