Kaffefilter är så överskattat!

Måndag 8e december

 

Ny vecka, nya möjligheter...sista veckan? Jag går numera in på min ELFTE vecka down under! Det är 17 dagar kvar till julafton, 14dagar kvar tills jag får träffa min familj, 7 dagar kvar tills min aussiefamilj åker till Argentina och lämnar mig alldeles själv i huset = party. Och lika många dagar kvar tills mitt gymkort går ut. Så ser livet ut just nu. Dessutom har jag ynka 20 sidor kvar i boooken nu! Spännande.

 

Lust att höra lite svenska, så kollade på tv4.se, oskyldigt dömd. Riktigt mysigt. <3 på att det fungerar så himla bra med webtv här nere. Passade såklart även på att kika julkalendern ^^.

 

För övrigt har hela dagen gått ut på att förbereda kvällen. Dvs en bbq med Miguels jobbarkompisar inbjudna. Alla tjejerna, Valeria och jag har gjort massa kakor, fixat kött, salad osv. Värsta projektet. Kom på mig själv att tänka att det är himla skönt att aldrig få reda på nått som händer innan, annars hade jag gått runt och fastat för eftermiddagen hela dagen.

 

Har nog aldrig ätit så mycket bbq i hela mitt liv sammanlagt som sen jag kom hit . Så gick det med mina vegetarianplaner ^^

Avslutade kvällen med lite cafe med Paula. Poängen var att vi skulle ha internet utan att behöva trycka i mitt lilla rum. Det blev ju en flopp eftersom jag inte fick internet att funka iallafall.. men men lite normalt svenskt umgänge uppskattas alltid ^^

 

puss!


Kommentarer
Postat av: Matilda

Vi kommer nog kunna omvända dig till vegetarian så småningom^^

2009-12-11 @ 19:21:19
Postat av: Ida

haha förutom lasagne, köttfärssås och korv. tror jag att jag klarar mig rätt bra ;) en nedtrappning av köttkonsumtionen vore inte helt fel iallafall!

2009-12-17 @ 02:47:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0