Hervey Bay Competition

26e december

Nu märks det att familjen har anlänt. Dagen började nämligen med morgonlöpning och jag kan inte annat än att säga att jag verkligen behöver det. Tidvattnet gör stranden hård och bra att springa på jämfört med i Melbourne.

 

Egentligen skulle vi inte vistas mycket längre här i Hervey Bay, men vi ändrade planerna för vidare resan lite granna så blev några extra nätter här. Gör ingenting. As skönt hostel. Idag kom det en hel hög med ungdomar hit. Igår var vi nästan själva. Nu är det proppfullt överallt. Party ^^

 

Jag och Felix lånade hostlets kanoter och drog ner till stranden för att kanotsurfa. Kanoterna såg mer ut som surfingbrädor och funkade bra att fånga vågorna med ^^. Vi blev avbrutna av monsunregnet som överaskade oss med en plötslig skur. Vi är visst här i regnperioden. Det gör ingenting alls. Att tempraturen sjunker till 30 ett litet tag är bara svalkande!

 

Helt oväntat dök Sofia upp på msn när jag kikade läget en sek på kvällen. Skypa på första gången på as länge :) var hur kul som hälst. Snackade massa skit och efter ett tag upptäckte jag att hela gänget med killar som också satt inne i dator rummet var svenskar XD Shit happens. Här uppe vimmlar det av svenskar.

 

Lyxa med hostlets tex mex buffé på kvällen. Pappa lyxade med att helt sporadiskt köpa ostron av nån anledning! Felix och jag tvingade i oss dem. Tror aldrig jag haft så många kväljningar i mitt liv! Har ni tur kommer det snart på facebook för såklart är allting filmat XD

Gick och lämnade in tallrikarna i buffén och berömde killen i kassan för de goda ostronen i buffén. Tror ni han blev nå förvirrad ^^ Huhu va skojig jag är.

 

Mysigt med family quality time. På kvällen var det kamp! Jag och Felix mot mamma och pappa. Biljard. Lika. 0-0

Fast det kom en stor regnskur till var det sjukt varmt. Vi occuperade poolen för nattbad i det varma spöregnet. Vem gör snyggast bomben?

 

Sen blev det pinigs match. 1-0 till mig och Felix!

 

Felix var nog den stora vinnaren på kvällens kortspel sen. Jag var god tvåa och sen mamma o pappa. Noga att slåss om sin plats i familjen så alla vet var de hör hemma ^^

 

Förslag på nya kortspel uppskattas! Skitgubbe och sjuan blir lite tjatigt i längden.

Numera har vi två kortlekar eftersom jag och mamma hade köpt samma sak på julklappsbytet ^^ prick likadana också! Med bilder på ”Dangerous creatures of australia”. Kortspelandet kom av sig lite med bilderna på ormarna och fästingarna som var mystiskt lika de jag hade i min säng i förra rummet!

 


Kommentarer
Postat av: Ulla

Väldans vad Jensa bränt sig överallt...Nu är vi tillbaka i Solna och ska till Kulturhuset för att se Dom Dummastes 30-års spektakel.-17 i Qsör i morse, nu bara -7.

2009-12-27 @ 13:35:13
Postat av: Sophiie

Superkul att prata med dig sötis!! Btw ska jag hälsa från Robin att han trodde att de håriga benen på bilden nedanför var dina :D:D

2009-12-27 @ 18:24:21
Postat av: Ida

Ulla: haha jaa han har ju haft strumpor hela semestern och suttit i skuggan. Nu bärnde han sig för att visa varför man ska ha strumpor (enligt honom själv) ^^ pappa berätade det! ni får sjunga lite jesus hade skägg från oss med :D haha



Sofia: ja de måste vi göra om :d när jag kommer tbx till melbourne har jag all tid i världen :P får hälsa robin att sandal brännan var mammas.. mina ben är längst till vänster!^^

2009-12-28 @ 02:26:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0