fortsättning...

Passade på att bryta det långa inlägget där... Ny dag nya möjligheter
Numera är det dan före doppare dan! Onsdag 23 december

Min uppfattning hittills om Brisbane är att det är ett skitställe!

Vi hoppade av. Fanns ingenstans att köpa mat. Mc Donalds och ett hotell på hundra mil. Grått och fult och varmt som sjutton. Stämningen var sådär efter den tunga natten. Planen var att vistas fem timmar i Brisbane innan Greyhound bussarna skulle ta oss vidare mot Hervey bay. Som tuuuur var så fanns det plats på en tidigare buss. Skyndade oss och nödåt en flottig donken frukost och sen iväg igen.

 

Underhållningen på bussen bestod av vår tävling i tometeluv-målning på vårat egenkonstruerade julkort. Får gärna rösta på facebook ;) haha

 

Stannade på en rastplats som hette Matilda och käkade glass.

 

När vi senare låg vid poolen och ryggsäcken med alla värdegrejer som blivit glömd i minibussen som hämtat oss var tillbaka igen, kunde alla slappna av. Klockan var 2 var vi skapligt nöjda att vi inte satt och svettades på bussen fortfarande.

 

Fick ett så sött brev av Viktor som kom med familjen :) Uppskattades massa!

Hostlet hade levt sig in ordentligt med outback känslan. Hittade en liten gecko ödla på rummet som attackerade mamma ^^ Senare på natten upptäckte jag att min säng var full med små röda typ löss/ fästing-liknande insekter. Spelade ingen roll hur mycket jag skakade bort dem eller klämde sönder dem. Slutade med att jag klämde in mig brevid mamma i sängen över.


Kommentarer
Postat av: Matilda

Otroligt fint namn för en rastplats^^

Hoppas ni har haft en underbar jul och att allt är bra :)

och tack för "julkortet" :D

2009-12-24 @ 23:36:54
Postat av: Sophiie

HAHAHAHA brevet från Viktor XD Jag trodde aldrig att det skulle hamna hos dig till sist! Det är jag som gjort sverigeflaggan och hjärtat också, värsta teamworket! Gulligt! Förresten, du är brun som en somalier Ida :D

2009-12-25 @ 09:04:40
Postat av: Ida

matilda: haha så klart var inte pappa sen med att fota allting och sno några servetter som souvenir til dig ;) haha varse för "julkortet" ;)



Sofia: haha klart det kommer fram ;) ska vårda det ömt! du är så duktig på att ge ungarna en aktiv och lärdomfull uppväxt ^^

2009-12-27 @ 04:31:35
Postat av: Viktor Larsson

Häftigt att se brevet igen. Cool lizzard!/Viktor

2009-12-29 @ 13:19:40
Postat av: Ida

haha jaa blev jätteglad :D gott nytt år på dig. hälsa mamma, pappa och lillebror :D

2009-12-31 @ 01:39:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0