Djurlivet down under

Onsdag 2a December

Läskigaste grejen igår kväll! När jag som bäst stod och borstade tänderna ser jag en svart fet spindel hissa ner sig från taket och glo läskigt på mig. När jag stod och funderade vad jag skulle göra med den ser jag tre andra spindlar hänga likadant ned från taket, brevid den andra. Back for revench! Shit! Nu är de efter mig för att jag förstöt deras hem! Handlade snabbt och stängde in den fetaste under ett glas och löpte sen ut ifrån badrummet. Och för säkerhets skull, som Ulla hade gjort, så låste jag dörren ;)...

 

Berättade vid frukosten över mina objudna gäster för Valeria. Hon letade reda på en fet sprayburk vars innehåll inte kan vara nyttigt för någon levande varelse. Sen sprutade hon hela badrummet fullt och eliminerade alla tänkbara djur som skulle kunna finnas där, jag höll på o stryka med på köpet! Räddade min tandborste från giftmolnet och löpte iväg! Nu kan jag inte vara där inne... men det kan inte spindlarna heller (; huhu...

 

olyckligtvis startade min berättelse upp en spindelhysteri i huset. Tjejerna tordes inte göra nånting! Satt och skrek och var livrädda. Tordes inte gå upp på övervåningen, ta på sig skorna, hämta väskorna, gå in på toaletten... osvosv... tung morgon! Ska aldrig mer nämna spindlar vid frukosten igen!

 

Lämnade cykeln i Hampton efter gymmet och plankade till Sandringham. Ett desperat försök att hitta julstämmningen! Jag Paula och Olivia var i Olivias nya hus och bakade pepparkakor och drack glögg. Hade råkat köpt starkglögg... var ingen hit. Oundvikligt var pepparkakorna australien-inspirerade. En palm, en koala, en känguru aka T – rex och en Ned Kelly som tappa benen och slutade som deglump. Kikade till och med julkalendern ”superhjältejul” på svt.se. Julstämningen dog lite när vi gick ut och chillade i den 27gradiga solen. Men man kan ju inte få allt.


-Och varför skriver du H på dina grisar?!
-För att dem heter... H.. Holger...

älska Sunes jul ^^
Blir ett sånt race när Olivia fått sin beställning från Sverige!

Det mesta av degen försvann innan den hann in i ugnen.. precis som det ska vara ^^



Chill dag med Sofia idag. Vi var själva hemma och lagade mat. Jag lagade en utsökt nudelwok, som ingen åt av. Det var dock väntat, så jag hade gjort en pizza också ^^ Desto bättre har jag mat för flera dagar nu! Lite baktanke där.

 

Sofia hade en underhållande flöjtläxa. Fick höra ”Jingle bells” ungefär 75ggr. Sen frågade jag snällt om hon verkligen inte hade någon annan läxa...

Sedan sjöng vi ”Rudolf med röda mulen” på tusen olika sätt, engelska, svenska, kanon, med olika små tillägg av ”hoho” osv. Måste erkänna att julkänslan börjar komma smygande. Pyntet också för den delen. Inte i det här huset, men på gatorna och hela gymmet, men det var mest gräsligt för övrigt.

 

 

Under mitt jobbande i köket har jag nu lyckats avsluta en säsong ”Two and a half men” inte illa pinkat. Funderar på att bli ett ”Friends” fan, då familjen har alla säsonger. Kanske blir gossip girl? Återstår att se.

 

Avslutade kvällen med promenad längs stranden med Paula. Trodde ett tag att det var motorsågsmassakern ute på gatan innan jag insåg att det var ljudet av 5000 syrsor. Helt öronbedövande. Man behövde nästan skrika och jag höll för öronen ett tag på väg till Paula. Djurlivet här är inte att leka med. Hörde för övrigt en fågel idag som lät precis som en paparazzi kamera. Och nej, den här gången trodde jag inte att det hängde en stalker i buskarna ^^

 

Over n out <3


Kommentarer
Postat av: Sophiie

Jag har också kikat Sunes jul på youtube, det är precis vad man behöver :D Btw, kängurun ser ut som en dinosaurie :D

2009-12-02 @ 14:36:21
Postat av: pappa

Ulla blir impad av hur läraktig du är, fanns det något lock att fälla ner över vredet?

Ja, den där "kangaroon" hoppar nog så lagom...

+27. Din tålige kusin kanske skulle klara ett tomtejobb där nere, han var jordekorre förra helgen.

2009-12-02 @ 16:00:11
Postat av: Ulla

Nu tycker jag att du och Jens är dumma mot mig...Bara för att jag blev rädd för en grävling i Asphäll...

2009-12-02 @ 17:58:17
Postat av: Ida

sofia: jaa funkar varje år ^^ så himmla kul! i know! vet inte vilken del jag gjorde fel :O annars är jag den första att komma på att kängurusar egentligen är dinusaurier :O "huuh"



Pappa: hah nee nu kommer det nog inga fler spindlar i det badrummet på några år ^^ haha fast kanske andra läskiga djur, då städerskan (till allas förtvivlan) går och öppnar ALLA fönster i hela huset " det gör hon fast det är nollgradigt också"



ulla: haha det kan hända den bäste (;

2009-12-03 @ 10:21:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0