Christmas Carols i Dendy Park

Tisdag 8 december

 

vaknade av regnet som smattrade mot rutan. Allting kändes väldigt mysigt och hemma på nått konstigt sätt. Cyklade i spöregn en kvart till Hampton, men inget bad mood inte. Myshumöret kvar. Efter gympasset orkade jag bara inte cykla hem i regnet. Så satt kvar en stund och strax var jag omgiven av Shen Shi gänget. Whatever tänkte jag och tog en matta och hängde på. Den sköna musiken med flöjtar och trummor tillsammans med Phaedras sövande röst skapade en väldigt hm.. avslappnande miljö. Vaknade upp efter tio minuter och hoppades ingen sett att jag somnat. Hängde med några övningar och vaknade helt plötsligt upp igen. Oså hade det gått en timme och jag var full av energi ^^

 

Lyckades förresten impa lite på tjejerna idag vid frukosten . Martina skrek till Cata på spanska och frågade massor. Så svarade jag henne på engelska. Har vistats här så länge att jag förstår en del av det som sägs ^^ kan nästan säga att jag har basic knowledge i spanska. Haha. Först var det tyst några sekunder, sen hör jag cata ”wow”. Tror jag skrämde dem lite. Nu får de tänka på vad dem säger innan de pratar. Mohaha

 

Eftersom det spöregnat ute hela dagen har jag med gott samvete kikat julkalendern, generation fett, mamma till en mördare, och svenska Hollywood fruar. Haha säga vad man vill om valet av program. Råkade bara fastna i något och fortsatte kolla på det.

 

Idag har jag läst ut boken! Trodde jag hade klarat mig från tjejerna, vars tungor bara längtar efter att få berätta sånt som jag inte vet än om boken. Såklart avslöjar Martina slutet på filmen, vilket inte är samma slut som i boken ^^ meen meen. Man kan väl inte få allt.

 

Min yngsta unge sa idag att man hickar när man växer? Är det så? Lät lite rimligt, barn har ju hicka oftare än vuxna. Eller är jag helt ute och cyklar i regnet?

 

Kvällen spenderades i Dendy park. Hela Brighton, vilket inte var några insåg jag(!), var där. Sofia sjöng ”suzy snowflake” med skolkören. Den sången, och rörelserna till, har jag väl sett ungefär lika många gånger som jag hört jingle bells på flöjt, men gud va söta de var! Finns på facebook snart (;

Valeria hade som vanligt en helt avancerad och onödig plan. Mitt på dagen åkte hon med bilen och tog den bästa parkeringsplatsen nära dendy park. Sen skulle hon lämna bilen där och jag skulle hämta henne. Som vanligt glömde hon mobilen. Så hon åkte hem igen, sen tillbaka, och så fick jag hämta henne från Dendy park. På kvällen åkte vi dit med den andra bilen som vi fick parkera lite längre bort pga att det var massa folk där. Sen fick vi köra en varsin bil hem på kvällen. Hm.. vad tjänade vi på det då?

Jo vi slapp gå hundra meter till den ena bilen. Hela projektet tog en timme mer än det hade tagit att gå de där metrarna till bilen.

 

Valeria hade packat matsäck och picknickfilt, stolar osv. Vi kom tidigt till Dendy Park så fick en bra plats nära scenen. Så småning om kom Valerias mexikanska kompisar och deras son, Jorge, som jag spenderade kvällen med.

Ljudteknikerna hade gjort en liten miss. Dagens skämt handlade om den extremt höga ljudnivån. Det gick inte att prata i hela parken för kören dånade. Och i de höga tonerna i julsångerna var man tvungen att hålla för öronen!

 

Hela kvällen avslutades med ett sjukt stort fyrverkeri ackompanjerat av black eyed peas och coldplay. Håller med Jorge. Det var det bästa på hela kvällen!

Valeria glömde dessutom att ge mig min lön i helgen. Idag när jag bad om den var hon tvärsäker på att hon redan gett den... :O vad säger man då! Först var jag tvärsäker på att jag inte fått den... sen blev jag osäker bara för att hon var så säker.. nu fick jag den och så känner jag mig som värsta bedragaren....
bara ett  litet gnälligt inlägg (;

Puss&kram (:


Kommentarer
Postat av: Matilda

underade på det där med hickan... Jag hickar minst 1-2gånger per dag så vore ju inte helt fel om det betyder att jag växer - några centimeter längre skulle sitta fint! ;)

2009-12-11 @ 19:19:38
Postat av: Ida

haha nu fick du helt plöstligt teorin att låta ohållbar (; hahah

2009-12-17 @ 02:46:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0